Line6 pod over de rooie

pjeut

Ouwe rot
Ik zet vrijdagavond m'n POD aan, krijg ik wat geknipper in de display (een soort loop van een serie van drie cijfertjes en een lettertje die eindeloos wordt herhaald) en verder....helemaal niets. Hij geeft zelfs het onbewerkte signaal niet door.
Wat is er aan de hand? Zit er soms een batterij in die aan z'n eind is?

Wie weet raad?

HELP !! Morgenavond heb ik hem nodig als DI...

Desperate Pjeut.

Nog geen

Nog geen

reacties?

Heb ik ook eens gehad. Ik heb hem uitgezet en de adaptor ontkoppelt.
Hierna deed-ie het weer maar alle presets waren eruit geblazen (de mijne dus; terug naar fabrieksdefault)
(backuppen dus; hij klinkt redelijk analoog maar dit bewijst dat-ie digitaal is;) ).
Ikzelf weet het euvel aan het feit dat-ie bovenop een gitaarversterker stond, nogal dicht bij
de powertrafo (strooivelden).

'k Hoop dit help,
ISPdeRuiter

Helpt bij mij helaas niet.

Helpt bij mij helaas niet.

Ik heb hem al diverse keren ontkoppeld en weer aangesloten, zelfs met een nacht er tussen. Hij blijft met diezelfde rare loop komen, en verder helemaal niets.
Hij heeft ook niet op een versterker of een andere sterke stroombron gestaan. Ik zet hem altijd netjes op de grond en berg hem steeds netjes op. ik ben toch wel heel benieuwd wat dit kan zijn. Ik hem hem ook al een paar keer gereset, helpt ook niets.

Wie oh wie...

ik weet niet welke pod je hebt, maar van de XT kun je de firmware upgraden via USB. misschien is jouw firmware gecrashed en werkt het weer als je 'm update. je hebt hier het programma'tje line6 monkey nodig en het is te vinden op de line6 site

succes

POD 2.0....

POD 2.0....

Dus...geen USB, wel MIDI.
Ik ga wel 'ns even naar de site. Als je't mij vraagt zit daar ook een gebruikersforum op.

Bedankt.

welke line6 pod voor keys?

welke line6 pod voor keys?

hey, ik heb hier net een pianet T gekocht, in werkelijke prachtige staat, gestemd en silala...

nu zou ik daar een tremolo willen bovenopzetten, en in heb de indruk dat ik daar ook beter een pre amp bij zet, ipv zo direct in de mackie SRM.

heeft er iemand ervaring met de LINE6 producten, bv de POD?
heeft die goede effecten / preamp, en vooral: heb ik een gitaar pod nodig, of eerder een bas pod (want keys durven toch nogal diep gaan, maar ook rauw hoog, zeker de oude vintage...)

graag jullie ervaring, want een aparte tremolo en preamp lijkt me al in de buurt van een POD?

Verhip...

Verhip...

...nou zie ik wat er gebeurd. Het is niet zomaar een willekeurige reeks karakters. Hij spelt "P o d 2 . 0".
En dat is geloof ik wat je krijgt met opstarten met de manual-toets ingedrukt. Maar....die hou ik helemaal niet ingedrukt !!

Iemand bekend met dit fenomeen, en vooral...wat kun je eraan doen?

Is het manual-toetsje soms verrot?

JA, met manual kun je checken of ie de nieuwste os heeft dat is dus 2.3 bij de pod. Nou kan je gratis een nieuwe rom krijgen van line6 check de site maar. Dan zou ie het waarschijnlijk weer doen! maar presets zijn wel weg denk ik.

Maar...

Maar...

...ik heb niet het idee dat het een probleem van de EPROM is. Ikheb trouwens nog wel een andere liggen.
Hij doet gewoon iets fout bij het opstarten; hij doet een melding van z'n O.S.-versie en blijft daar in hangen, hij komt niet verder dan dat.
ik kan me niet voorstellen dat die EPROM in ± 5 jaar (meer kan het niet zijn) al zodanig is gedegenereerd dat ergens op de chip deze fout is ontstaan.

iemand....

iemand....

..nog een suggestie wat het kan zijn?

Nieuwe........

Nieuwe........

....EPROM (versie 2.3) erin, nieuwe batterij erin.

...........en nog steeds doet 'ie het niet. Vals kreng dat het is.

Ik geef het op.

Als ie een message aangeeft die je normaal in een opstart procedure voorkomt middels de manual knop dan zou die knop wellicht zijn blijven hangen. Ik zou zeggen, zet m uit en druk eens paar keer erop, iig geen sprays ofzo gebruiken.

Het lijkt mij het beste om ff contact op te nemen met de winkel waar je hem gekocht hebt. Die weten wel raad.

Ja......

Ja......

....dat lijkt me een goed idee, alleen............
Ik heb 'em hier op synthforum gekocht, van een geachte afgevaardigde.

Trouwens, Hazze, die POD is zeker 4 jaar oud, dus een winkel zal zich tot niets verplicht voelen. Ik heb trouwens bijna alle reparateurs boven de ijssel benaderd, en ze zeggen allemaal het zelfde:

processor kapot -> dure reparatie: koop een andere.

ik heb inmiddels een huil-message gezet op een Yahoo-forum over de POD. Misschien komt daar nog een oplossing van.

Ik kan toch nog steeds niet geloven dat die sequentie "P O D 2 . 0" met zo'n ijzeren regelmaat voortkomt uit een compleet kapotte processor. Het lijkt toch meer op een software-matige loop. De vraag is alleen; hoe krijg ik 'em er uit.

Misschien moet die POD eerst 100 jaar slapen en dan wachten op een prins op een wit paard.

Voordat je je manual knop helemaal uit elkaar sloopt, ik heb ook een pod en die geeft altijd bij het opstarten eerst "Pod2.0" aan.

Pas als ik de manual knop inhoud, dan geeft ie na "Pod2.0" ook nog eens "2.1" aan (de software versie).

Het lijkt eerde of de microprocessor wacht op reactie van de dsp (de microprocessor die de geluidsalgoritmes toepast) en die niet krijgt.

Dus...

Dus...

...je houdt na het opstarten de manual-toets ingedrukt? Hoelang moet dat dan?

Is dit hoop.....:erm:............. 8o ...................*D .....................:D ???

Of slechts een grasspriet, en anders niet.:) ..........:erm: ...............;{ ..........=( .

Nee, sorry, was niet als hoop bedoelt.

Ik wilde alleen maar aangeven dat het waarschijnlijk niet je manual toets is die vast zit.

Er zitten (in bijna elke synth met dsp's trouwens ook) 2 processoren in. Eentje die de knoppen, midi en display afhandelt en eentje die het geluid produceert/bewerkt, de dsp. Dus als de dsp (de chip met de meeste pootjes) kapot is, kan het zo zijn dat de processor daarop wacht, geen reactie krijgt en continu je pod blijft resetten (watchdog).

Mijn excuses als ik je valse hoop heb gegeven.

(Als ik m'n manual toets inhou bij het aanzetten moet ik wel wachten tot na het "Pod2.0" bericht voordat ie de software versie aangeeft).

Groeten,
Soepkip

Winkels zullen zich tot niets verplicht voelen inderdaad, maar goede winkels gaan er toch mee naar de importeur of fabrikant en zien wat ze voor je kunnen betekenen.

Back