Lfo/vco

PA0KLT

Nieuwkomer
Ik ben bezig met de ontwikkeling van een singel chip LFO/VCO met de volgende voorlopige eigenschappen.
Graag opmerkingen en aanmerkingen hier op.

Gr, Ton.

EBR3340

Voltage Controlled Oscillator (LFO/VCO)

• Frequentie bereik 0 tot 50 KHz.
• Bandbreedte 100 KHz.
• Laagste frequentie vanaf 0 Hz in stappen van 0,001 Hz .
• A en B ingang 0 tot 10 Volt, elk 10 octaven.
• Delta ingang fijn regeling 0 tot 10 Volt, een octaaf.
• Totale bereik A + B + Delta is 21 Octaven.
• Een lineair FM input.
• Sample en holt mogelijkheid op de ingangen (Ruis invoer).
• Een input voor continue golfvorm regeling, 0 tot 10 Volt van Sinus via driehoek/zaagtand/blok naar puls.
• Frequentie stabiliteit beter dan 100 ppm, geen afregeling nodig .
• De 1 Volt per octaaf binnen 0,1 % nauwkeurig over 21 octaven.
• Sync. Input en output met faseregeling 0 tot 10 Volt over 360 graden .
• Start en stop ingang, vrijloop en singel periode.
• Singel 28 pin DIL chip, singel 5 Volt.

aha, op die fiets. maar dan heet het weer "shapen" in plaats van pwm...

tis allemaal net even anders maar ook wel heel vet.

gaat echt een pracht-occilator worden denk ik zo. niet echt een simpel projectje iig.

Ik ben op school nu ook bezig met programeerbare IC's Ik was me ook a aan het afvragen ofzoiets mogelijk is ben benieuwd ga je der een bouwverslagje bij doen?

Re: Lfo/vco

Origineel geplaatst door PA0KLT

Voltage Controlled Oscillator (LFO/VCO)

• Frequentie bereik 0 tot 50 KHz.
• Bandbreedte 100 KHz.

Klinkt als een AVR/PIC project of niet? Een bandbreedte van 100 KHz...je wilt een VA-synth dus opsplitsen in losse hardware onderdelen, zoals oscillators, filters, etc? Lijkt me dat je er een virtueel model van een analoge oscillator erin gooit. Waarom noem je het dan een VCO? Zomaar wat vraagjes. :)

aparte ingangen voor grof en fijnregeling? is dat niet moeilijk om te moduleren? hoeveel bits preciesie?
voor ie de naam vco waardig is mag je absoluut geen stapjes horen: ook niet in fm.
als je'm de naam xxx3340 geeft zou ie wel pincompatibel mogen zijn met de befaamde cem3340, mischien met een adapterje?(smd-dil), er zou een hele markt voor je opengaan!
onder welke vorm dan ook, ik zal een van je eerste afnemers zijn,
courage! .

Origineel geplaatst door ambi-j
als je'm de naam xxx3340 geeft zou ie wel pincompatibel mogen zijn met de befaamde cem3340, mischien met een adapterje?(smd-dil), er zou een hele markt voor je opengaan!

Als je die chip ook het geluidskarakter meegeeft van de CEM3340, kijk dan wordt het echt interessant. :biertje:

VCO

VCO

Ik laat alle opmerkingen en aanmerkingen op mij in werken, heb ook nog even een eerder bericht gekopieerd naar aanleiding, waar ik hier mee bezig ben.

>>>>>Ik ben op dit moment bezig om met behulp van speciale programmeerbare onderdelen een basis techniek te ontwikkelen waarmee zowel VCO / LFO en enveloppe mee opgewekt kunnen worden.
Deze hebben een analoge uitgang en zijn in MIDI en/of 1V/octaaf te besturen.
Het is dan mogelijk elke golfvorm de produceren in elke willekeurige snelheid.
Veel werk, resultaten volgen.<<<<<<

De VCO/LFO is een eerste ontwikkeling hier uit, met de gedachte dat dit voor anderen ook interessant kan zijn.

Het is natuurlijk niet de ultieme VCO , maar met de boven genoemde techniek is het hopelijk mogelijk verschillende modules de ontwikkelen, ook voor speciale toepassingen.

Door zo veel mogelijk respons te geven, kan ik proberen in te inspelen op de hardware behoefte.

Ik ben zelf elektronicus en geen muzikant, dus commentaar is zeer welkom.

Laatst gewijzigd:
Re: Re: Lfo/vco

Re: Re: Lfo/vco

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Klinkt als een AVR/PIC project of niet? Een bandbreedte van 100 KHz...je wilt een VA-synth dus opsplitsen in losse hardware onderdelen, zoals oscillators, filters, etc? Lijkt me dat je er een virtueel model van een analoge oscillator erin gooit. Waarom noem je het dan een VCO? Zomaar wat vraagjes.

Er gaat een spanning van 1Volt per octaaf in en er komt een frequentie uit.
Dus toch een VCO.

Back