Logic en Midisport... ik kom er ff niet uit

ptol

Ingeburgerd
Voorheen gebruikte ik een iMac G3 met Cubase 5 en een Midisport 2x2 om mijn spullen aan te sturen. Nooit een probleem geweest. Nu heb ik sinds zaterdag een nieuwe setup. Nu een iMac G4 met Logic 7 en de Midisport 2x2. Ik heb via de audio/midi configuratie mijn midi-setup ingevoerd (Port A en Port B)

Maar als ik in Logic mijn apparaten wil configureren, gaat dat niet goed. Als ik bijvoorbeeld op Port A mijn Nova channel 1-6 zet, lukt dat wel, maar als ik daarna Port B wil aangeven voor een ander apparaat, verandert Port A vanzelf mee en wordt dus ook Port B. Ik wil gewoon Port A en Port B los van elkaar kunnen instellen, hoe doe ik dat?

Misschien een heel voordehandliggende vraag: heb je de laatste drivers voor de Midisport geïnstalleerd? Je kunt ze bij M-Audio zo van de site plukken....

wellicht probeer je tzelfde instrument in de environment te gebruiken voor de beide poorten
als je m eerst op a zet en daarna op b, dan staat ie dus op b. 1 zo'n instrument moduletje kan maar op 1 midi poort tegelijk staan

maak n nieuwe instrument of multi instrument in environment en zet die op b en laat de oude op a staan
geef ze n handy naam en maak voor beide n track in arrange..

heb alleen met 5.5 pc gewerkt maar neem aan dat t toch nog ongeveer t zelfde gaat

Origineel geplaatst door ttdom
wellicht probeer je tzelfde instrument in de environment te gebruiken voor de beide poorten
als je m eerst op a zet en daarna op b, dan staat ie dus op b. 1 zo'n instrument moduletje kan maar op 1 midi poort tegelijk staan

maak n nieuwe instrument of multi instrument in environment en zet die op b en laat de oude op a staan
geef ze n handy naam en maak voor beide n track in arrange..

heb alleen met 5.5 pc gewerkt maar neem aan dat t toch nog ongeveer t zelfde gaat

Dat werkt inderdaad, bedankt!

Re: Logic en Midisport... ik kom er ff niet uit

Origineel geplaatst door ptol
Nu heb ik sinds zaterdag een nieuwe setup. Nu een iMac G4 met Logic 7 en de Midisport 2x2. Ik heb via de audio/midi configuratie mijn midi-setup ingevoerd (Port A en Port B)

Als je Logic gebruikt, hoef je je eigenlijk niet veel aan te trekken van die Audio/MIDI Setup in OS X : Logic regelt dat zelf in z'n environment. ProTools en Digital Performer nemen wel de MIDI instellingen over zoals geconfigureerd in AMS.

Back