reverb algorithms LXP1 vs LXP5

Nou eh, dat wilde ik nèt aan jou vragen! :D (want jij kan het zelf uitproberen toch?)

Ik dacht dat de LXP5 een soort van multi-effects-variant op de reverb-bak LXP1 was?

Ik quote even mezelf...

Origineel geplaatst door j0ris
Ik heb dus de LXP-5, en sinds kort ook de LXP-1.

De galm van de LXP-5 klinkt vrijwel identiek aan die in de LXP-1, maar de LXP-1 is kwa galm wat uitgebreider: die heeft als extra's plate, gate en inverse reverb algoritmes. Dit is vooral handig voor drums.

De LXP-5 heeft als opvallendste verschil een ranzige pitchshifter, die gebruikt kan worden voor echt weirde, vieze effecten. Als presets vind je in de LXP-5 ook niet veel pure galmen; om de galmen ten volle te benutten moet je zelf wat gaan editen (met SoundDiver bijv.).

Dit is ook een belangrijk verschil met de LXP-1, die biedt ruimschoots bruikbare galmen via z'n presets. Die kunnen dan meteen met 2 knoppen getweaked worden; de LXP-5 biedt hiervoor maar 1 knop. Gekoppeld met de extra galm algoritmen maakt dit de LXP-1 een betere keuze als je puur op zoek bent naar galm.

Beide bakken hebben overigens ook delays en chorus, maar ik denk niet dat iemand speciaal daarvoor de LXP's wil hebben. De midi implementatie is behoorlijk goed, je kan eigenlijk alle parameters aan controllers hangen om ze live te tweaken (soms krijg je dan wel haperingen). Ze ruizen wel iets meer dan moderne fx units, maar ze klinken ook echt *stukker* beter dan bijv. een MPX-100, terwijl ze niet veel duurder zijn.

Aha ...
Ik weet het verschill tussen de twee .. pitchsfifter in de LXP5 Delay Chorus in de 1etc .. maar allebei de bakken hebben reverb .
Vroeg me dus af of die van de zelfde kwaliteit waren .
Ik heb er nog niet de tijd voor gehad om de reverbs te vergelijken .
Ben eigenlijk tot nu toe meer met de LXP5 bezig geweest omdat daar meer mee te editten valt met de MRC .

Die pitchshifter van de lxp5 is inderaad fantastisch.

Ik heb mijn lxp5 weggedaan omdat ik m'n instellingen niet goed kon opslaan (ik was toen geobsedeerd met het fenomeen total recall (en dan bedoel ik niet die film met de rechtse spierbundel)). Toch wel spijt van, want typisch genoeg heeft die pitchshifter zich wel twee keer tot een release weten op te werken... ;)
Misschien ooit nog 's opnieuw aanschaffen, dat ding. In ieder geval 'n goede raad: niet wegdoen... *D

Origineel geplaatst door dextah
maar allebei de bakken hebben reverb. Vroeg me dus af of die van de zelfde kwaliteit waren.
Ja, die galmen zijn wel van dezelfde kwaliteit. De galm uit een LXP5 kan je ook uit een LXP1 halen, maar niet alle galmen uit een LXP1 krijg je ook uit een LXP5.

Zeg Dextah, jij hebt dus ook die MRC unit, toch? Is dat wat?

Ik edit nu de LXP's via Sounddiver, wat eigenlijk best goed gaat!

Hoe gaat dat editen met zo'n MRC precies? Biedt dat nog voordelen boven een Sounddiver setup? En kan je dat ding misschien ook nog tegelijk met Sounddiver gebruiken, of moet je 'm direct aan de LXP's hangen?

Werkt echt perfect .
Je selecteerd de machine die je wilt editten .. en daarna de pagina's met de te editten parameters .
Sounddiver ken ik niet echt .
Je kan hem ook als midicontroller gebruiken dus zal wel via Sounddiver kunnen ??

Origineel geplaatst door j0ris
Zeg Dextah, jij hebt dus ook die MRC unit, toch? Is dat wat?

Ik edit nu de LXP's via Sounddiver, wat eigenlijk best goed gaat!

Hoe gaat dat editen met zo'n MRC precies? Biedt dat nog voordelen boven een Sounddiver setup? En kan je dat ding misschien ook nog tegelijk met Sounddiver gebruiken, of moet je 'm direct aan de LXP's hangen?

Eitje ! Jas er een spike in (zeer korte pulse , tevens meest schadelijk voor je gehoor!!!) Dan het spectrum analyzeren en tada verschil of niet Suc6!

Mwa ... ik vind het wel prima zo ;)

QUOTE]Origineel geplaatst door DJ_LecZ
Eitje ! Jas er een spike in (zeer korte pulse , tevens meest schadelijk voor je gehoor!!!) Dan het spectrum analyzeren en tada verschil of niet Suc6! [/QUOTE]

Back