eerste sounds uit mijn orgel vsti

plieuw

feunend lid
Aloha forumer,

Ik ben de laatse tijd bezig geweest om een orgel vsti te maken gebaseerd op de toneweels(timbres) van een eminent orgel. Hij maakt dus niet de befaamde solina sting sound!!!

Wilde even vragen hoe jullie em vinden klinken (tot nu toe). dit wordt ongeveer de sound alleen de percussion moet er nog bij en een GUI.

Maar hoe vind je de sound tot nu toe? Het hoeft niet zo inhoudelijk te zijn, alleen ok of kutzooi is al goed genoeg.

ps. de demo skipt door de presets heen (dus hij gaat niet van dik naar dun ofzo zijn gewoon verschillende presets).

Attachments

• orgel demo 1.mp3
    456,4 KB · Bekeken: 97
Laatst gewijzigd:
Das een orgel ja. :D Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet zeggen maar denk wel dat het potentie heeft..
Ik zelf gebruik nooit orgel sounds en misschien kan je ook een paar octaven lager laten horen binnen 1 preset. Maar "So far so Good"

ik vind hem wel goed klinken!! volgens mij kan je er wel lekkere soul mee maken..of beetje funk...

ga je hem gratis aanbieden?? dan mag je hem wel naar mijn emailadres sturen hahahaha

JA de plug wordt gratis. Ik zal als ik tijd heb nog even een ander voorbeeld geven met langere tones. Ben nu bezig met de GUI (wordt als het lukt een plaatje van een eminent timbre ding waar de schuiven werken.)

De plug zuipt niet zoveel cpu!!!, das dus een groot pluspunt!

Bedankt alvast voor het luisteren.

Origineel geplaatst door midisys
Grappig die aansturing vanuit je AN1x waarom al die moeite
:D Native Instruments B4II is perfect...

En gratis? En zelfgemaakt? :)

(re. demo: sorry, kan hier niet luisteren...)

Origineel geplaatst door plieuw
JA de plug wordt gratis. Ik zal als ik tijd heb nog even een ander voorbeeld geven met langere tones. Ben nu bezig met de GUI (wordt als het lukt een plaatje van een eminent timbre ding waar de schuiven werken.)

De plug zuipt niet zoveel cpu!!!, das dus een groot pluspunt!

Bedankt alvast voor het luisteren.

DUDE! ik wil ook zeggen dat hier heerlijke funk solo's uit kunnen komen.
De klankkleur is wel erg blij en daar houd koekebakker wel van.

Als de interface een beetje okay is zou je er nog geld voor kunnen vragen ook.
Mocht de interface ruk worden moet je mij maar ff een pb sturen. dan render ik wel een
paar mooie 3d knoppen, schuifjes en panelen voor je.

Laatst gewijzigd:
Hij klinkt lekker.
Maar de mp3 kwaliteit zal de hoge tonen geen eer aan doen.
Ga je alleen een Solina imiteren ?

Origineel geplaatst door midisys
Grappig die aansturing vanuit je AN1x waarom al die moeite
:D Native Instruments B4II is perfect...

Die an1x speelt wat beter deuntjes dan ik, en het illustreerd mooi dat je ook geen rare grappen hoeft uit te halen(speelstijl ed). En dat je dat meteen hoort aan het deuntje, maar het is wel funk dat die an1x demos midi uitzenden.

B4II die kost in het echt centjes.
en deze heeft echt een andere klankleur.

En ja het is synthedit, met samples(de timbres) uit een eminent, gesampled met een mpc1000. De mpc bleek draagbaarder dan het orgel! maar het kan dus nog in betere kwaliteit(computer slepen) misschien gaat die dan wel iets kosten. zie nog wel?

bedankt, motivatie genoeg om verder te pluggen!!

Laatst gewijzigd:
:halleluja

Back