Muziek-Amiga

Status
Please reply by conversation.

etaoin

Brodgar Tech
Huh? Ja, precies.

In een nostalgische stemming heb ik besloten dat het systeem waar het destijds muzikal gezien bij mij allemaal mee begonnen is hier eigenlijk gewoon weer zou moeten staan. Of, bijna dan. Want dat eerste systeem was een Amiga 500 en dat is toch net een tikje onder de maat (maar mocht je een A500 met A590 hebben staan, dan ben ik misschien ook nog wel geinteresseerd).
Maar ik zoek dus mijn tweede Amiga: een 1200, met harddisk en midi-interface. Ze komen nog wel eens op Marktplaats voorbij, maar nooit met de midi-interface, dus vandaar dat ik hier maar even ga zoeken...

En dan te bedenken dat ik 'm ooit weggeven heb :stupid

(nu maar hopen dat mijn OctaMED floppy nog leesbaar is...)

Altijd leuk zo'n Amiga :D

Attachments

• q_bw3.jpg
    q_bw3.jpg
    65 KB · Bekeken: 99
Origineel geplaatst door Chinetti
Probeer 'ns bij http://www.compcity.nl/

volgens mij is computer city sinds kort failliet! Ik ben ook begonnen op een A500 (met Music-X en Octamed). Daarna A1200 helemaal expanded, zelfs moederbord ingebouwd in een pc tower om extra hardware en harddisk te kunnen aansluiten. Ik wil wel eens kijken of ik nog soft / hardware heb liggen. Heb het meeste overigens weggedaan omdat m'n 1200 om zeep was.

Je zou deze man ook ff kunnen mailen...hij zegt vanalles te hebben dus wie weet heeft ie een midi interface voor je...

http://www.speurders.nl/computersha...e061010810postcode06100810straal0610.159.3354

Ze zijn overigens nog steeds nieuw verkrijgbaar..beetje aan de prijzige kant alleen,maar wellicht als je ze een belletje geeft dat ze ook nog alternatieven hebben ?

http://www.computercity.biz/product...=2469&osCsid=3feadbbdfe9e86867d63e694abd00cbd

Ik heb inmiddels zelf de pc uit de studio gezet...ben weer helemaal terug bij waar ik begon en moet zeggen..het bevalt me prima zonder appel of een raam met xp...doe mij maar een Amiga/Octamed en hardware ;)

Latency....nog nooit van gehoord !

Die midi-interface is op zich het minst belangrijk. De Amiga kan zelf 31250 bps op z'n seriele poort zetten. Dus 1 in en uit is een kwestie van wat poortjes en een opto-coupler. Ik had 'm destijds ook zelf gemaakt, dus dat kan nu ook wel weer.

Maar wat is dan precies het probleem of liever gezegd wat zoek je nou precies ? Marktplaats en dergelijke hebben nog redelijk aanbod in amiga's in alle soorten en maten. ;)

Ik zoek nog steeds de volledige combinatie, maar hou uiteraard mijn ogen open voor andere opties mocht dat niet lukken.
Maar alleen 1200HD. Daar heb ik destijds het meeste op gemaakt, dus dat geeft het beste gevoel :D
Tja, ik ben ik zo'n bui... Staat hier inmiddels ook al een ZX Spectrum, een Sharp MZ-800 en een Acorn Atom.

Er ligt nog een aanbod van een forumlid dus misschien dat dat nog wat wordt...

Vraagje uit nieuwschierigheid....Wil je het gewoon voor de lol er weer bij hebben of is het mischien ter vervanging van de tegenwoordig o zo vol gestopte sequence software ?

De ideale combo is vaak niet snel te vinden,maar als je geduldig bent zal die vast een keertje langs hobbelen :)

Ik zal in ieder geval m'n ogen open houden voor je mocht het niet lukken.

Origineel geplaatst door Marc
Vraagje uit nieuwschierigheid....Wil je het gewoon voor de lol er weer bij hebben of is het mischien ter vervanging van de tegenwoordig o zo vol gestopte sequence software ?

Ik weet het nog niet. In eerste instantie omdat ik alle computers die ik ooit gehad heb hier weer wil hebben staan (daar heb ik nu financieel en fysiek de ruimte voor), maar misschien ook wel omdat ik destijds op de Amiga muzikaal gezien productiever was dan dat ik nu ben 8o)
Wil in ieder geval even kijken hoe 't werkt om weer op m'n oude software te zitten en de PC te degraderen tot VSTi-player.

Ik zal in ieder geval m'n ogen open houden voor je mocht het niet lukken.

Dank. Mag ook via PB, anders wordt het hier zo'n waslijst...

N.B. Die adverteerder in Breda heeft naar het er naar uit ziet vooral veel losse dingen liggen, allemaal niet origineel. Dus wel nog een A1200, maar dan met een externe 3,5" HD erbij, etc. Hij heeft het ook over een 1200 met een interne 500MB 2,5" disk (die zijn volgens mij nooit zo geleverd). Z'n e-mail stijl doet me denken aan de onleesbare posts van een zeker forumlid, dus ik ben er nog niet helemaal uit wat hij precies te koop heeft...

En nu maar hopen dat ie nog leesbaar is...
octamed5.jpg

Ook ik was ooit begonnen met een amigo 500 met Protracker en voor midi Octamed. In al die jaren heb ik geen ander programma gezien die zo recht toe recht aan is op het gebied van midi...... Heb zelfs zitten denken om de bende weer aan te sluiten> hmmmm misschien een idee om de nieuwste amiga te komen, vraag me af of het ook erop zou willen draaien. Wel jammer dat ze gestopt zijn.

Wel jammer dat ze gestopt zijn

Wie? Commodore met de Amiga of RBF met OctaMED? Commodore is zover ik weet niet gestopt maar failliet gegaan, en RBF bestaat nog steeds en maakt nu een PC-versie van OctaMED (die ontzettend brak is, overigens).

Sterker nog...

OctaMED SoundStudio V2 Resurrected
( Renamed MED Soundstudio 2 )

Gerd Frank of AmiAtlas fame is working on the new V2
which is intended for use on the new Amiga OS4

At this time the release is planned for early 06.

Er word nog steeds OctaMED ontwikkeld voor de Amiga...Overigens zijn de oudere versies inmiddels Freeware voor zover ik weet en is het wat dat betreft een goedkoop stukje professionele software ;)

Hmmm dat is goed nieuws dat het freeware is geworden :) was/is protracker eigenlijk freeware ?me handen jeuken gewoon om alles weer aan tesluiten..............

Je hebt gelijk..dat had ik ff niet gelezen,maargoed niet dat ik nog een nieuwe versie nodig zou hebben...Octamed4.0 die ik gebruik is meer als zat en vervult eigenlijk al mijn wensen.

Protracker is naar mijn weten ook gewoon freeware geworden (als iemand weet dat het niet zo is hoor ik dat ook graag)

http://wuarchive.wustl.edu/pub/aminet/mus/edit/index.html

Daar staat hij in ieder geval wel tussen ;)

Status
Please reply by conversation.
Back