[1984] Computer mee op 't podium ?

CraZ

..
Hehe.. zitten we ons druk te maken over een laptop met Ableton Live op 't podium..

.. en dat terwijl ik gisteren nog even in de 'Contemporary Keyboards' van 1984 aan het bladeren was.. en Bob Moog een heel verhaal houdt over de "Alpha Syntauri".. een Digitale synthesizer op basis van een Apple II.

Een aantal bekende "synthesists" uit die tijd gingen er gewoon het podium mee op (dan hoefden ze hun Mellotron, stringsynthesizer en Hammond-kloon niet meer mee te nemen)...

Kewl....waar stond Jan Hammer eigenlijk mee te prutsen? Atari ofnie...

Deze wil ik trouwens wel eens mee op podium ;) De Fairlight

Attachments

• fairlight cmi iix.jpg
    fairlight cmi iix.jpg
    11,7 KB · Bekeken: 99
Die computers waren zo langzaam dat ze niet konden crashen. :)

heb een mac 5500/275 zien staan in een tweede hands winkel is dat wat om te beginnen met muziek.

geen idee. .. ik heb nog wel een apple macintosh LC 475 als je interesse hebt... misschien leuk voor midi maar niet geschikt voor audio

Ik heb nog een Macintosh Performa 400 met 80mb harddisk en 10mb ram en 16mhz staan.
Met een helebak floppy,s met 6disks voor de instalatie voor minilogic en 2 disks voor het opstarten:P

Die computers waren zo langzaam dat ze niet konden crashen. :)

Haha, nou...

De eerste (en laatste) keer dat ik op het podium stond was in mei 1989. We stonden daar o.a. met een 8-bit sampler opgebouwd uit twee MSX-systemen (http://www.tyzack.nl/). Er zat een onverwachte verplichte pauze in de set omdat hij een spontane reset deed midden in een nummer :D

Back