eerste stapjes op samplinggebied

Ton

Stamgast
Heb net een E-MU ESI400Turbo gekocht incl. CDRomdrive en een stapel sampleCD's.
Wat schetst verbazing: slechts enkele CD's konden gelezen worden vanuit de externe drive naar de ESI.
Zouden de andere cd's anders beschreven zijn?? De drive van de XP pc kon ze wel lezen maar wilde nix naar schijf kopieren.
Heb inmiddels een PCI-kaart met scsi in de pc gemonteerd.
Wie kan me op weg helpen: moet ik speciale soft gebruiken om ze naar de harddisk te bouncen??

Iemand nog een tip voor sample cd's met Oberheim, PPG, Fairlight en Chroma samples???

ALVAST BEDANKT

Zou het zo kunnen zijn dat die direct leesbare cdroms van EMU zelf zijn en die andere van bijvoorbeeld AKAI?
Emu roms zijn zo in te laden via load en de Akai´s moeten via het menu ¨import¨ (check de handleiding!).

:biertje:

Allereerst bedankt heren voor jullie bijdragen.

Ben er echter nogsteeds niet uit. Er staan op de CD's inderdaad Akai samples. Heb Translator Free van Chicken Systems geprobeerd. Dit programma vertaalt bestandsformaten naar etc etc.
De Akai bestanden dus niet in deze Free-versie. De betaalde versie die het natuurlijk wel kan kost ca 160 euro's.
Kan dat nou niet goedkoper???
Ben in voor tips voor Win XT of Apple PPC en OSX
Heb zowel een extrene CDromdrive als SCSI op beide systemen dus daar ligt het niet aan.

Ik weet het: tis mmakkelijker om alleen ESI400 geschikte CD's te kopen.......maar uit pure hufterigheid wil ik de Akai samples laten draaien. Er zitten n.l. een behoorlijk aantal Orbit en Oberheimsamples tussen

Back