Reason & latency

Ton

Stamgast
Heb Reason 2.5 geinstalleerd op een Pentium3-900 mhz en 128 Mb RAM en stuur aan middels M Audio Oxygen8 board en krijg de latency niet weg. Tis niet zo dat je na een akkoord aangeslagen te hebben koffie kunt halen voor je 'm hoort........maar toch

Moet ik dan toch een snellere pc kopen of zou meer RAM helpen

Re: Reason & latency

Origineel geplaatst door Ton
128 Mb RAM
Bestaat dat nog?

Re: Re: Reason & latency

Re: Re: Reason & latency

Origineel geplaatst door Diaper
Bestaat dat nog?

Fijne openingspost... schieten we wat mee op...

Welkom btw...

128 is idd wel aan de lage kant...
speel wat met de latency instellingen van je (ASIO)driver en geluidskaart... kan wel iets uitmaken... Maar je geheugen is de killer denk ik

Wat voor een geluidskaart heb je? Zijn in dit geval namelijk 3 faktoren die belangrijk zijn voor je.

1. PC (proc, hd en mem)
2. Geheugen
3. Geluidskaart

Re: Re: Re: Reason & latency

Re: Re: Re: Reason & latency

Origineel geplaatst door GeeEs
Fijne openingspost... schieten we wat mee op...
Sorry :)

Ik lurk al een tijd, had nog nooit gepost en was gewoon in een melige bui.
Maar eerlijk, ik denk dat je inderdaad moet spelen met de settings van je geluidskaart. Heb ook wat problemen gehad, maar die heb ik opgelost met een vernieuwd stuurprogramma en een wat aanpassingen aan de bufferinstellingen.

Re: Re: Re: Re: Reason & latency

Re: Re: Re: Re: Reason & latency

Origineel geplaatst door Diaper
Sorry :)

Ik lurk al een tijd, had nog nooit gepost en was gewoon in een melige bui.

:P is al goed.. ;)

Mits je ASIO drivers hebt geinstalleerd zou iig met een kale setup (bijv. mixertje en een enkele Malstrom) zonder al te veel latency te bespelen zijn.

Maar idd, ga je er een zwaardere setup van maken, heb je toch wat meer RAM, maar zeer zeker een zwaardere CPU nodig. (Reason is een CPU vreter)

Allen bedankt voor de bijdragen. Ga inderdaad maar eens shoppen voor wat meer RAM, de ASIO instelling checken en mijn andere geluidskaart Creative SB plaatsen.

Had iemand www.asio4all al laten vallen? Anyway, die Creative dingen zuigen, voor jouw systeempje zou ik eens kijken hoe ver je kunt komen met een M-Audio Audiophile 24/96.

Origineel geplaatst door Ton
Allen bedankt voor de bijdragen. Ga inderdaad maar eens shoppen voor wat meer RAM, de ASIO instelling checken en mijn andere geluidskaart Creative SB plaatsen.

misschien zonde om er nog geld in te steken , dat geheugen is niet goedkoop , en het blijft een p3 (wat niet verkeerd is maar naar mijn idee te weinig power heeft voor muzieksoftware)
een nieuwe pc is niet zo duur meer , ik zou zeggen ,steek geen geld meer in die p3 , maar spaar door voor een nieuwe pc
als dat mogelijk is:)

In principe moet het kunnen om die latency weg te krijgen. Ik heb zelf tijden gedraaid met een amd 1000 (999mhz)-256Mb werkgeheugen, met daarin een sb live kaartje. Asio drivers erop en alles liep lekker. Zeker met reason, die toch niet echt veel van je systeemeist, moet het lukken. Wel zijn de minimale systeemeisen hoger dan dat wat jij hebt. Je processor moet het aan kunnen, je geluidskaart ook, maar je werkgeheugen moet minimaal 512MB zijn (in praktijk dus 256 ;)).

Als ik jou was zou ik eens op marktplaats of iets dergelijks kijken voor een reepje werkgeheugen van 256MB erbij. Misschien zelfs twee keer 256MB. Deze zijn erg goedkoop op dit moment en kunnen met de post verstuurd worden. Let wel op dat het werkgeheugen op je moederbord past, hé!

Dus een nieuwe pc is geen must. Wel beter natuurlijk maar financieel is het denk ik aantrekkelijker om werkgeheugen bij te kopen. Dit kost geen drol meer en is het proberen waard. Een nieuwe pc gaat je veel geld kosten..

Back