USB 2....niet volgens mijn windows

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

SultanSushi

Ingeburgerd
Ik heb relatief nieuwe PC met volgend moederbord: Asus A8N-SLI Premium

Ooit stond er Windows xp home op, nu de professional versie.
Alles moet beter gaan dan denk je...mooi niet waar.
Voorheen deed mijn USB 2 het wel, nu zegt windows "een high-speed USB device connected to slow USB port", dus zogezegd een usb 1 poort....
Zowel de usb's vooraan in mijn case als achteraan op het moederbord zelf werken dus niet naar behoeve.
Ik heb mijn BIOS al gecjecked, en daar staat usb 2 enabled.

What to do.....Iemand een ingenieuze ingeving?

grietz

alvast bedankt

waarom denk je dat met XP pro alles beter zou moeten gaan dan met HOME?
Het zijn een paar kleine verschillen, die zeker niet met performancewinst te maken hebben. Meer met Netwerk/remote desktop/etc.... Maargoed, dit zou met je USB niets te maken moeten hebben.

USB 2.0 kan ook met je drivers te maken hebben. Heb je de goede drivers voor je moederbord wel geïnstalleerd? Deze krijg je vaak op een cd'tje mee bij je moederbord. Dat deed bij mij de truc!

drivers ...

drivers ...

voor je moederbord!Die moet je wel installeren inderdaad,gewoon even downloaden van de asus website..
:koffie:

jawel, heb meerdere malen geprobeerd zelfs. Elke driver, utility etc geïnstalleerd, alles perfect verlopen, enkel de usb 2 driver ging niet, want melding verscheen "xp ondersteunt standaard usb 2"

blijkbaar moet je minimaal service pack 1 hebben om usb2 te laten werken..

lees hoop mensen met zelfde probs:
ik zou in safe mode of gewoon in admin, de usb devices deleten en na opnieuw opstarten zal ie opnieuw de usb2 drivers installeren en hopelijk for u dan wel goed

Je kan dan toch zeggen dat je gewoon de niet gecertifiede drivers wilt gebruiken??

Heel simpel;

Ga naar taakbeheer en Selecteer je USB poort. (staan meestal helemaal onderaan)
Rechtermuisknop op een USB poort (je moet ff de Hoofd USB map openklikken, daaronder vind je dan je verschillende usb poorten).\

Selecteer eigenschappen en kies dan voor het tabblad "driver"
kies dan dat je nieuwe driver wilt installen. (zorg dat je je cdtje met drivers bij de hand heb)
Als Win xp zegt dat je drivers wilt installen die niet gecertificeerd zijn doe je dit lekker toch! Niets van aantrekken, maar gewoon doorgaan.

FF opnieuw booten, en klaar is kees.. (dit moet echt werken!) Je moet je niets aantrekken van Windows meldingen ! de drivers die met je moederbord meekwamen zijn waarschijnlijk beter dan die van XP zelf

Bij mijn Asus moederbord kan je de 2.0 controller wel inschakelen maar dan kan je nog uit
Full speed of Hispeed kiezen...

Origineel geplaatst door ttdom
blijkbaar moet je minimaal service pack 1 hebben om usb2 te laten werken..

:eureka:

even windows update uitvoeren

heb zoiets gelijkaardig gehad met een bluetotoh connectie

gewoon XP service pack 1 of 2 overgooien, zal dan wel werken

Bericht door een moderator:
Voor dit soort computer-technische, non-studio gerelateerde vragen is Synthforum niet bedoeld.
Ik zou je willen aanbevelen even op got.tweakers.net te kijken.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back