Stotter en klikjes

Cool-T

Stamgast
Mijn computer begint in mijn ogen nogal snel te stotteren en te haperen als ik meerdere vsti's gerbuik.

Ik heb een P4 3 GHz
een M-Audio audiophile 192 audiokaart
en 1gig ram

Is het normaal dat ik bij 3 vsti's al last krijg van gestotter? en wat kan ik hier het best tegen doen?

Hoe kan ik toch een lekker gelayerd geluid maken zonder dat mijn pc begint te protesteren(en nou niet meteen allemaal over hardware synths beginnen :))

Ik heb cubase en fruityloops en in fruityloops is het erger dan in cubase

Maar op deze manier kan ik geen fatsoenlijke track maken

Je zou evt. in Fruity Loops de latency kunnen verhogen zodat je je PC meer tijd geeft om na te denken over hetgeen die gaat afspelen, als je dat al niet had gedaan.

Daarnaast zou je in Cubase misschien een andere driver kunnen kiezen waarmee die afspeelt (directx/Asio)

Re: Stotter en klikjes

Origineel geplaatst door Cool-T
Mijn computer begint in mijn ogen nogal snel te stotteren en te haperen als ik meerdere vsti's gerbuik.

Ik heb een P4 3 GHz
en 1gig ram

Is het normaal dat ik bij 3 vsti's al last krijg van gestotter? en wat kan ik hier het best tegen doen?

Hoe kan ik toch een lekker gelayerd geluid maken zonder dat mijn pc begint te protesteren(en nou niet meteen allemaal over hardware synths beginnen :))

Wat ik me afvraag, is dit een nieuwe pc, of heb je nog niet eerder op de pc muziek gemaakt? Dit om er achter te komen of je eerder geen problemen heb gehad. Dus is er recentelijk iets in je systeem veranderd? Of is het een nieuwe PC?

En wat voor chipset (Via? Intel? SiS?) zit er op, de chipset drivers zijn ook erg belangrijk voor een soepele werking van je algehele systeem.

Bij mij was een chipset update een oplossing voor haperend geluid..

Hier zijn wat hele behulpzame tuning tips:

linkje >>

Maar als eerste is het inderdaad zaak dat je je stuurprogramma's van je geluidskaart op orde hebt. D.w.z. de meest recente stuurprogramma's installeren, ASIO kiezen in de software die je gebruikt i.p.v. DirectSound o.i.d. en in de control panel van je geluidskaart een redelijke buffer (256 of 512 samples om mee te beginnen) selecteren.

Probeer ook eens alle externe apparatuur (USB memorysticks, externe harde schijven, ...) van je PC af te halen. Ook je virusscanner uitschakelen kan een wereld van verschil opleveren.

Succes :)

Het lijkt me een latency of driver probleem.

Probeer daar eerst maar eens iets aan te veranderen.....

Laat even weten of dat werkt.

vergis je niet in de term p4 , intel is eigenlijk afgestapt van de ghz aanduiding , ze halen de 4 ghz niet .
dat is al een jaartje , dus de nieuwe p4 2.8 is sneller dan de oude 3.0

om het makkelijk te maken:D

Ik heb een P4 3 GHz
en 1gig ram

Dit kan best normaal zijn hoor. Over welke VSTi's hebben wij het?
o.a. SW performer en de z3ta+ zijn vsti's zijn nagenoeg onbruikbaar zijn omdat
ze schofterig veel CPU recources vreten. Sytrus (FL studio) kan er ook vat van trouwens

Ik heb cubase en fruityloops en in fruityloops is het erger dan in cubase

Maar op deze manier kan ik geen fatsoenlijke track maken

Cracks of legal software?

Origineel geplaatst door YellMore
Cracks of legal software?

PARDON?

Is het anno 2006 niet geloofwaardig meerdere sequencers in je bezit te hebben?
dat jouw signatuur ....met weinig veel... is betekent niet dat iedereen
de gehele week aardappelen eet.

Ik heb 2 synths... Als daar maar niemand achter komt.
(ik heb m'n point gemeekt)

:confused: Allerminst op mijn teentjes getrapt. Maar zulke korte algemene kreten over kreks
vragen om een onderbouwing.

Vriendelijke groeten.

daar heb je gelijk in bakker... onderbouwing hierbij is dat ik een aantal kreks voorbij heb zien komen met hetzelfde euvel... persoonlijk heb ik niet zoveel tegen try before you buy, alleen wordt dat laatste wel eens vergeten...

ik ben wel zo realistisch ingesteld dat het nou eenmaal zo is,. of ik het er nou mee eens ben of niet, geef alleen mijn reactie daarop

dat jij 2 synths hebt zal me worst wezen, in ieder geval heb je die vast niet gestolen van de fabrikant ofwel?

greetz... ook vriendelijk hoor.

Laatst gewijzigd:
Het feit dat ik over 2 synths begon was puur uit het oogpunt "domme opmerkingen vragen
om nog dommere antwoorden" maargoed, dat snap je natuurlijk wel.

Verder laat ik het hierbij aangezien het niet ten goede komt van de topic starter.
Je moet voor de grap maar eens kijken hoeveel mensen hier kromme tenen krijgen
als het gaat om kopieerderij. Ik zelf ben een overtuigd tegenstander van
lukraak limewiëren of torrenten. Maar dat terzijde.

Maak IDM! Probleem opgelost ;)

Bedankt voor de reacties.

Heb alles volgens mij gewoon goed ingesteld.
Asio drivers
Juiste instellingen
Maar de latency kan ik wel omhoog gooien, maar dan had ik net zo goed geen audiokaart kunnen kopen heb ik het idee

Back