synth bedrijf/speciaalzaak

thebenmen

Nieuwkomer
hallo, ik heb een vraagje, weet er hier iemand een bedrijf dat synthesizers produceert, of een speciaalzaak voor synthesizers??
alvast bedankt voor de hulp

groeten ben van sambeek

Misschien dat je een gerichter antwoord krijgt als je verteld wat je precies zoekt en/of verwacht van het bedrijf. Je omschrijving kan nu nogal ruim beantwoord worden.

Zaken waar ik goede ervaringen mee heb zijn Dirk Witte (amsterdam/Utrecht) en The music house (Utrecht).

Dirk Witte is mijn 'hofleverancier'. Niet specifiek een synthesizerzaak, maar wel een muziekwinkel waar een aantal mensen veel verstand van zaken hebben.
The music house is wat specifieker in synths. Ik ben daar prettig geholpen en ze hebben daar ook de kennis je te kunnen adviseren.

groet

Tom

excursie bedrijf

excursie bedrijf

nou om iets specifieker te zijn, wij hebben een project op school, hierin moeten wij een synthesizer maken. wij moeten binnen dit project een excursie houden, deze excursie moet vanzelfsprekend meer diepgang in de werking van de synth te verkrijgen.

groeten ben

Dan zou ik niet naar een winkel gaan, probeer eens met Wout Blommers hier van 't forum in contact te komen. Die heeft vast wel ideeën, toch Wout? :)

Re: excursie bedrijf

Origineel geplaatst door thebenmen
nou om iets specifieker te zijn, wij hebben een project op school, hierin moeten wij een synthesizer maken. wij moeten binnen dit project een excursie houden, deze excursie moet vanzelfsprekend meer diepgang in de werking van de synth te verkrijgen.

groeten ben

Synthesizer maken, bedoel je een hardwarebak of een software?

Ja een analoge synthesizer ontwerpen en bouwen is toch niet zo gemakkelijk. In mijn richting (Ingenieur Elektronica) breken de meeste mensen die hierover hun thesis (dat zijn er trouwens weinig) doen daar hun tanden op (zo zeggen de professors).

Als het gaat om schema's nabouwen dan is dat een ander verhaal, maar toch ook niet te onderschatten. Je moet niet raar staan kijken als je maanden aan een schakeling bouwt en dat er dan uiteindelijk geen leven in te krijgen is.

Wellicht dat er in Duitsland wat bedrijven zijn die nog hardware synths produceren: MFB, Spectralis, Virus (of is dat made in Taiwan?), rozz, meer?
Misschien is een een synth repair shop een beter idee... is wellicht boeiender dan een productiebedrijf waar ze PCB's in een bakje stoppen...

Ik weet een repair shop in Beegden (weet hun site even niet meer).
Daar werkt iemand die ook zelf een synth heeft gebouwd als afstudeeropdracht.
Maar of die zitten te wachten op een groep scholieren.... ik denk het niet.
En het is meer een uitgebouwde garage, dus echt interessant is het waarschijnlijk niet voor een excursie.

Kan je niet beter naar de Musikmesse in Frankfurt gaan? Daar zie je de nieuwste dingen. En kan je zelf wat pingelen. Betaalt je opleiding de excursie?.... dan is het natuurlijk helemaal interessant.

excursie bedrijf

excursie bedrijf

wij doen ook een opleiding ingenieur, dan niet exact electronica wij doen HBO E&O elektro en ontwerp, dus wij moeten inderdaad een hardwarebak in mekaar braaien, liever doormiddel van zelf hobbyen ( wil de school ) maar aangeleverde schemas vinden wijzelf een beter idee :eureka: enne nee helaas ben ik bang dat wij een kostenloze excursie moeten regelen :( . en de school wil ook dat wij dit binnen 2 weken helemaal rond hebben, we moeten er voor de carnavalsvakantie geweest zijn :stupid ( die mensen zijn nie wijs margoed )

dus vandaar dat ik mijn hoop een beetje op dit forum heb gericht, want jah de vakantie is toch al over 1,5 weken

wij doen ook een opleiding ingenieur, dan niet exact electronica wij doen HBO E&O elektro en ontwerp, dus wij moeten inderdaad een hardwarebak in mekaar braaien, liever doormiddel van zelf hobbyen ( wil de school ) maar aangeleverde schemas vinden wijzelf een beter idee :eureka: enne nee helaas ben ik bang dat wij een kostenloze excursie moeten regelen :( . en de school wil ook dat wij dit binnen 2 weken helemaal rond hebben, we moeten er voor de carnavalsvakantie geweest zijn :stupid ( die mensen zijn nie wijs margoed )

dus vandaar dat ik mijn hoop een beetje op dit forum heb gericht, want jah de vakantie is toch al over 1,5 weken

Ze vragen wel veel hè, tjongejonge...

Misschien kunnen jullie een SID synth bouwen? schema's printplaatjes, alles wat je wilt weten te vinden op: www.midibox.org vanuit deze site klikken op www.ucapps.de en ook zeker wat rond lezen op het forum daar.

Dat project wil ik zelf nog een keer doen, alle onderdelen zijn makkelijk te krijgen en je bouwt een (semi) analoge synth op basis van de C64 chip, en die chip rouleert natuurlijk! ;)

Maarja zo'n excursie, daar kan ik je niet mee helpen!

Origineel geplaatst door mono-poly
je kan je is aanmelden op synthdiy.
op de site van ken stone kan je ook wel wat opsteken.
www.cgs.synth.net

jij geeft toch ook rondleidingen thuis? ik zou even een klassefoto opvragen, misschien is het wat?!

Back