Ik vond hier laatst een thread over het aansluiten van een AES/EBU uitgang naar spdif. Daarop stond een afbeelding hoe je zelf een verloop kunt solderen die het signaal omzet naar de juiste impedantie. (twee weerstandjes). Kan alleen deze thread niet meer vinden.
In ieder geval: Het is dus mogelijk om AES/EBU aan spdif te koppelen! Voor de mensen die niet zo handig zijn met de soldeerbout is er een eenvoudig en relatief goedkoop verloop te koop van Neutrik:
NADITBNC-FX
Interface balanced and coaxial lines. Female cable end XLR 110 Ohm input and female BNC 75 Ohm output.
TECHNICAL DATA
Maximum Voltage / Max. Power: 5Vp-p/250 mW
Frequency Band: 0,1 MHz to 6 MHz
Insertion Loss: < 0,3 dB @ 0,1 MHz to 10 MHz
VSWR / Return Loss: < 1,1 / > 26,4 dB
Verdschillende versies: XLR male of female ($40) -> BNC of RCA ($25)
nb. Als een moderator de thread kan vinden waar ik het over heb dan mag dit worden samengevoegd...
In ieder geval: Het is dus mogelijk om AES/EBU aan spdif te koppelen! Voor de mensen die niet zo handig zijn met de soldeerbout is er een eenvoudig en relatief goedkoop verloop te koop van Neutrik:
NADITBNC-FX
Interface balanced and coaxial lines. Female cable end XLR 110 Ohm input and female BNC 75 Ohm output.
TECHNICAL DATA
Maximum Voltage / Max. Power: 5Vp-p/250 mW
Frequency Band: 0,1 MHz to 6 MHz
Insertion Loss: < 0,3 dB @ 0,1 MHz to 10 MHz
VSWR / Return Loss: < 1,1 / > 26,4 dB
Verdschillende versies: XLR male of female ($40) -> BNC of RCA ($25)
nb. Als een moderator de thread kan vinden waar ik het over heb dan mag dit worden samengevoegd...