effectenbak met alles...

JohnDoe5

Gedeactiveerd account
zijn er goede effectappareten die alles aan boord hebben ; reverb,chorus,flanger,compressie etc...

het liefst van lexicon en TC electronics ?

TC Fireworx.....om maar meteen iets in het hogere segment te noemen.

Re: effectenbak met alles...

Origineel geplaatst door jaccis
zijn er goede effectappareten die alles aan boord hebben ; reverb,chorus,flanger,compressie etc...

het liefst van lexicon en TC electronics ?

een behringer virtualizer pro 2024 8o)

oh wacht ..... je vroeg om goede ...

Tja ik zou ook de TC Electronic M-300 en FireworX noemen (zoals hierboven al werd gezegd door resp. Demian en Acidfever).
De M-300 voor een prijsbewuste keuze (zowat de beste multi-effects box in zijn prijssegment - alhoewel voor een bijna evenwaardige tegenhanger van de M-300 kan je even in de Lexicon-catalogus gaan kijken ook).
De FireworX voor het semi- tot full-professionele werk. En die FireworX is de laatste tijd zelfs heel betaalbaar geworden via 2dehandssites (Ebay bvb.) - nl. EUR 650-750 - waar ie enkele jaren geleden nieuw toch wel nog een heel stuk meer dan 2000 EUR kostte...

heeft lexicon geen spul op dit gebied ?

En is er iets met usb/vst ?

of staat dit nog in de kinderschoentjes....

TC electronic:
Fireworx
M-one (XL)
M300

Lexicon:
MPX1
MPX550
MPX110

kortom, beide merken hebben in alle prijsklassen wel een bak die jij zoekt.
heb zelf een mp550 en ben daar erg tevreden mee. Heb nu ff van een vriend een m-one te leen en die is toch ook wel heel erg fijn. Ze verschillen iig duidelijk kwa klank. Zit er over te denken om zelf een m-one er bij te kopen omdat het een mooie aanvulling is.

de MPX vind ik wat dikker klinken, smeert je mix wat sneller dicht wat soms heel fijn kan zijn. De m-one kan eem ix juist open trekken. Als iemand begrijpt wat ik bedoel......
moet trouwens zeggen dat ik indertijd bewust voor de mpx heb gekozen omdat die beter klinkt als je m solo luistert. In een mix komt de m-one wat beter uit.
maar da's mijn mening.

En is er iets met usb/vst ?

of staat dit nog in de kinderschoentjes....

Back