Vangelis in Rotterdam (1991). Video?

meesha74

Muzikant
Is er iemand die weet of het concert van Vangelis in Rotterdam in 1991 ergens op video te vinden is? Ik neem aan dat het nooit is uitgebracht op VHS, laat staan DVD, maar wellicht heeft iemand het nog ergens op een band staan?

Ik vond hier nog wat materiaal (welliswaar van matige kwaliteit) uit een documentaire over het concert, beschikbaar gesteld door ene J.W. (?) uit Nederland...

rotter3.GIF

hmm ik heb dat idd ooit eens opgenomen toen... later weer gewist dus...

het was echt een debacel, wind en regen, Vangelis zat tijdens het concert met plastic hoezen
te klooien terwijl de muziek doorliep, Jon Anderson die overduidelijk playbackte...
Voor Vangelis was het even een tussendoortje... beetje synths neerzetten en playbacken...
Vandaar dat het nooit is uitgebracht...

Ze wilden Destination Docklands van Jarre namaken maar dat was totaal mislukt...

kortom, sorry ik heb hem niet meer...

Ik zie trouwens ook het nodige op Emule, van dat concert... benieuwd! :)

Origineel geplaatst door Bass
hmm ik heb dat idd ooit eens opgenomen toen... later weer gewist dus...

het was echt een debacel, wind en regen, Vangelis zat tijdens het concert met plastic hoezen
te klooien terwijl de muziek doorliep, Jon Anderson die overduidelijk playbackte...
Voor Vangelis was het even een tussendoortje... beetje synths neerzetten en playbacken...
Vandaar dat het nooit is uitgebracht...

Ze wilden Destination Docklands van Jarre namaken maar dat was totaal mislukt...

kortom, sorry ik heb hem niet meer...

Wat die wind en regen aangaat was dat anders heel goed gelukt.....mèn wat een natte boel bij Jarre..

Ik heb ergens die beelden van het concert in Rotterdam weten op te snorren, maar als je het terugziet is het (zelfs voor een fan, of juist voor een fan) tenenkrommend om terug te zien.
Vangelis doet inderdaad een serieuze poging om playback-keizer Jarre van de troon te stoten, met een complete lading volledig cd-identieke tracks uit niet aangesloten synthjes.
Laat ik het zo zeggen: ik zou de DVD er niet van kopen... :D

Dat was het destijds (ok..ik ben dan niet zo erg fan) al tenenkrommend.
Ik heb 2 jaar nodig gehad om te revalideren.

Back