vraag inladen instellingen of geluiden korg

Royos

Nieuwkomer
Ik heb pas een Korg Triton LE 61 gekocht en speel in een band.
Nu ben ik nog niet zo handig in het instellen van geluiden en het maken van combinaties.
Ik kan via een SmartMedia card geluiden inladen.
Is er een site op internet waar ik instellingen kan vinden van
nummers zoals: Narcotic - liquido of Anywhere, anytime, anyplace, dat soort nummers?

Alvast bedankt!
Groeten Roy

De nummers die jij nu opnoemt zijn heel goed te maken met de Motif zelf, zonder dat je ook maar iets moet inladen.
't Is wel even lastig om het onder de knie te krijgen, maar trek d'r even een middagje voor uit. Boekje d'r bij en programmeren met die hap!
Aan het einde van de middag zul je 'expert' zijn in je eigen instrument.

Is misschien ook meteen een tip voor anderen: Probeer eerst gewoon uit wat je allemaal zelf kunt doen met je eigen instrument!

Succes iig Royos!

Origineel geplaatst door B3-jojo
De nummers die jij nu opnoemt zijn heel goed te maken met de Motif zelf, zonder dat je ook maar iets moet inladen.

Met de Korg Motif zal dat inderdaad ook best goed gaan, alleen heeft Royos een yammie Triton. ;)

ik heb ze geen van beiden, maar speel (o.a.) ook een beetje de stijl die jij speelt met de band. Het moet mogelijk zijn passende sounds uit je Triton te trekken hiervoor. Een site met kant-en-klare patches, gerangschikt op nummer, ben ik nog nooit tegengekomen (ook nooit echt gezocht trouwens...), maar probeer eens uit te gaan van een preset van je Triton. Een beetje schroeven, zonder je al te druk te maken over de vraag waar je nou eigenlijk aan schroeft, kan al erg verhelderend zijn voor jezelf en best leuke resultaten opleveren qua sounds.
Sounds vanaf 0 namaken vind ikzelf niet ok: een sound moet niet alleen lekker klinken, maar ook lekker passen in het geheel van je band. Je wilt het je bandleden vast niet aandoen om uren te klooien, afgewisseld met iedere keer anderhalve noot spelen met z'n allen om te kijken of een bepaalde sound wel past. Zoek bijv thuis uit welke preset (of iets wat je al eerder gemaakt hebt) in de richting komt van wat je zoekt en kijk dan samen met je bandleden of je sounds nog een beetje "fine-tuning" behoeven.
Tenzij jullie een coverband zijn die alles perse 1 op 1 na willen spelen, lijkt me dit de snelste, makkelijkste en productiefste manier.

Origineel geplaatst door gemmetje
Met de Korg Motif zal dat inderdaad ook best goed gaan, alleen heeft Royos een yammie Triton. ;)

ik heb ze geen van beiden, maar speel (o.a.) ook een beetje de stijl die jij speelt met de band. Het moet mogelijk zijn passende sounds uit je Triton te trekken hiervoor. Een site met kant-en-klare patches, gerangschikt op nummer, ben ik nog nooit tegengekomen (ook nooit echt gezocht trouwens...), maar probeer eens uit te gaan van een preset van je Triton. Een beetje schroeven, zonder je al te druk te maken over de vraag waar je nou eigenlijk aan schroeft, kan al erg verhelderend zijn voor jezelf en best leuke resultaten opleveren qua sounds.
Sounds vanaf 0 namaken vind ikzelf niet ok: een sound moet niet alleen lekker klinken, maar ook lekker passen in het geheel van je band. Je wilt het je bandleden vast niet aandoen om uren te klooien, afgewisseld met iedere keer anderhalve noot spelen met z'n allen om te kijken of een bepaalde sound wel past. Zoek bijv thuis uit welke preset (of iets wat je al eerder gemaakt hebt) in de richting komt van wat je zoekt en kijk dan samen met je bandleden of je sounds nog een beetje "fine-tuning" behoeven.
Tenzij jullie een coverband zijn die alles perse 1 op 1 na willen spelen, lijkt me dit de snelste, makkelijkste en productiefste manier.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik begin altijd met een preset, en van daaruit ga ik verder programmeren thuis. De volgende repetitie kijken we dan met de band wat er nog gefinetuned moet worden. Het voordeel van deze werkwijze is dat je snel verder kunt. Ik krijg vaak van mensen complimenten dat we onze nummers zo spelen dat ze heel herkenbaar zijn, maar wel een "eigen" sound hebben.
Ik kan zo ook geen link bedenken, waar sounds netjes gerangschikt staan voor de verschillende hits. Ik zou daar ook best in geïnteresseerd zijn, maar dan meer om van te leren.

Back