Behringer Cat / LFO Snelheid en andere Vragen of Tips

Klaas

Ouwe rot
Sinds gisteren ben ik de gelukkige bezitter van een Behringer Cat.

Het is geluid is geheel naar verwachting want ik had al de nodige filmpjes gekeken maar ik heb wel een vraag over LFO snelheid.

In de specificaties en op de module staat vermeld dat de LFO snelheid een bereik heeft van 0,03 Hz tot 30 Hz.

Maar als ik deze uitprobeer met ADSR auto repeat is de langzaamste stand veel sneller en eerder 0,3 Hz dan 0,03 Hz.

Mijn vraag aan mede forumleden en eigenaren van een Behringer Cat is:

a) werkt de LFO bij jullie module ook zo?

b) heeft een firmware update hier effect op omdat het een analoge LFO zou zijn?

c) is de LFO snelheid langzamer te krijgen door middel van een trim potmeter of modificatie?

Ik heb de Cat gekocht omdat ik juist een hele trage LFO wilde hebben omdat mijn Odyssey ook maar tot 0,2 Hz kan.

Op mijn oude Odyssey ging de LFO langzamer dan 0,2 Hz waardoor een mooie kalme branding surf drone mogelijk was.

Ik ben benieuw naar jullie ervaring met de Cat en eventuele tips voor deze Cat.

Alvast bedankt voor jullie reactie en moeite.

Mijn originele Cat ging ook niet super langzaam dus verwacht dat het bij de behringer net zo is. Je zou natuurlijk 1 van de vco's kunnen gebruiken maar die offer je dan natuurlijk wel op. Misschien heb je wat aan de website van Maffez, die veel Behringer synths modificeert en verbeterd.

Als je echt trage lfo's wil kun je misschien het beste uitbreiden met een externe lfo in eurorack

Hoi Synthiaks,

Bedankt voor je reactie en tips.
Ik ga een bij Maffez kijken.

De clue van het effect is dat de gate voor de ADSR en de sinus sweep op het filter in sync lopen.
Door de gate met een externe LFO aan te sturen zou kunnen maar dan moet ik twee outputs hebben om ook het filter met de zelfde signaal te sweepen.

De oscillator gebruiken als LFO werkt helaas niet omdat deze de gate van da ADSR niet triggert ook ook geen sinus signaal afgeeft.

Op zich is het wel vreemd dat ze 0,03 Hz op het frontpaneel zetten als dat helemaal niet bereikt kan worden.

Ik heb gelijk even bij Maffez gekeken en hij heeft inderdaad een mod aangegeven voor het vertragen dan de LFO snelheid.
Ik moet nu eerst uitzoeken wat de waarde is van de huidige weerstand in de Behringer Cat is.
Daarnaast heb ik geen ervaring met het solderen van surface mounted componenten.

Hi Klaas, voor een langzamere lfo zou je de capaciteit van de timing cap moeten verhogen niet de weerstand.

weet niet wat er nu in zit maar stel het is 1uf en je doet er dan 10uf in dan gaat die ipv 0.2 naar de 0.02hz
Daarna kan die natuurlijk ook minder hoog.
dus het beste een switch met een 2 of 3 tal opties. of een eurorack lfo erbij.

Back