Nieuw

Ef_iks!

uh?
Hallo allemaal,

Uit beleefdheid zal ik me even gaan voorstellen;) Ik kom uit Leiden, ben 24jr.

Hoe ik op dit Forum terecht ben gekomen? >> Ben al een tijdje muziek aan het maken met 'software'. Nou ja, muziek:D
De meeste vinden het geloof ik meer herrie dan "muziek". In iedergeval maak ik wat ik zelf mooi vind. Rijk zal ik er dus niet van worden, maar daar gaat het me dus niet om. Wacht, ik dwaal af...
Om een lang verhaal kort te maken >> Heb een vriend met 'hardware' en hij laat dan wel eens horen wat voor "herrie" hij uit die apparaten kan krijgen! Je hoord gewoon het verschil. Je voelt het.., wil ik bijna zeggen!

Voordat ik hardware wil gaan aanschaffen, wil ik eerst meer verstand van de dure krengen gaan krijgen. Er zijn veel apparaten, maar welk "geluid" past nou het best bij mij? Ik hoop dat ik hier goed zit!

Omdat ik niet niet kon wachten heb ik alvast een Sampler gehaald. Een Korg ESX-1 Electribe SX..

Kan ik lekker al mijn gemaakte ppspspspspsppspssoftware sample-tjes in gooien.. HAhahaha

Welkom

Re: Nieuw

Origineel geplaatst door Ef_iks!
Om een lang verhaal kort te maken >> Heb een vriend met 'hardware' en hij laat dan wel eens horen wat voor "herrie" hij uit die apparaten kan krijgen! Je hoord gewoon het verschil. Je voelt het.., wil ik bijna zeggen!

Herrie? Ahum ;) ik voel me vereerd!
Welkom in ieder geval hier! Spreek je snel.

Origineel geplaatst door Outback
Welkom..

Wat voor muziek heb je het over(herrie)??

Tja..., sommige zullen het Hardcore noemen of misschien zelfs Terror en anderen waarschijnlijk teKno. Misschien is het beter als ik je probeer uit te leggen over hoe ik mijn muziek in elkaar zet. In iedergeval, ik denk het zo doe...

Ik hou van vage samples >>> spacy, doordringend, donker en/of bijvoorbeeld een realistisch geluid waar wat effecten overheen zijn gegooit. Een of meedere van deze samples dan achter elkaar zetten, zodat er een soort 'ritme' onstaat. En dan vind ik het altijd wel fijn om er een lekker bassline in te gooien... Zodat je lekker kan schommelen op de muziek:)

Dan is het ook wel fijn als er zo nu en dan een 'break' in zit.... eindigt deze break met een lang, doordringend, scheurende sample..., om er vervolgens weer een goede bassline in te gooien? Dan 'schommel' ik met een lach op mijn gezicht!

Hopelijk beetje duidelijk

:biertje:

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Syntax Terror
Herrie? Ahum ;) ik voel me vereerd!
Welkom in ieder geval hier! Spreek je snel.

Hahaha..., ook zo'n 'schommelaar'!

(Hij is de gene die me een Hardware Junkie maakt!;) )

Origineel geplaatst door Outback
Welkom..

Wat voor muziek heb je het over(herrie)??
Van dit soort herrie:

Attachments

• herrie.mp3
    818,9 KB · Bekeken: 96
Hier een link naar een >>>> "demo"

Moet wel eerlijk zeggen dat hier geen hardware voor gebruikt is, maar dan krijg je wel een idee....

Welkom!!
stitch_excl.jpg

Back