Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door Vl1
FX board mis je niet, is zwaar ruk.

Origineel geplaatst door Vl1
...ik plak er liever mijn TC Fireworx achter![]()

Origineel geplaatst door wouw
Nu we het toch over de effecten hebben: ik heb een Z8 met effectenboard (dat is standaard in de Z8 ?). Waar ik problemen mee heb is dat je het invoer-signaal naar het effect ERG laag moet zetten, anders treedt er vervorming op. Als ik een signaal dus volledig wet wil hebben (flanger, phaser, wah) klinkt het erg zacht. Doe ik iets fout ?
Origineel geplaatst door Hooihuis
Helaas ligt het niet aan jou, Wouw. Toen ik mijn Z8 net had viel het me ook erg op en ik had daarover gelijk een mail gestuurd naar Akai. Het antwoord was, dat het aan de software lag. Op mijn vraag of dit dan niet aangepast kon worden in een update werd gezegd dat men hiermee bezig was, maar dat het erg moeilijk lag in verband met de compatibiliteit van reeds bestaande libraries (?). Erg onbevredigend dus. Tot op heden is er volgens mij niets mee gedaan en daar hoef je uiteraard ook niet meer op te rekenen.

Exact hetzelfde antwoord dat ik toen kreeg. Het had met de compatibiliteit met de S-serie te maken. Ik heb naderhand de updates nog ge-installeerd maar hierin zat geen enkele verbetering. Ik vraag me af of het geen probleem in de hardware is die er software-technisch niet uit te krijgen is.
Tegenwoordig gebruik ik de Z8 eigenlijk alleen nog maar voor het opslaan van geluiden uit analoge bakken via de tape-out van die apparaten. Werkt fijner dan een tape-recorder. Maar ik ben natuurlijk geen doorsnee gebruiker. Ik vind het erg jammer dat steeds meer samples niet in akai-formaat of wav-formaat worden aangeboden (meer en meer in het formaat van soft-samplers welke ik niet gebruik). Misschien bestaan hier (gratis) convertors voor ?
Ook loop ik 'vaak' vast met het editen van samples, als je in sample-mode het begin en eindpunt gaat vaststellen kun je soms niet meer buiten dit bereik uit komen en moet je de Z8 eerst uitzetten en weer opnieuw opstarten. Ik had geen zin om dit nog te melden aan Akai