mpc 2000 xl gefrituurd

Nowald

Ouwe rot
Hoi, ik had een 8 output uit me 2000 classic over en wilde die in me XL proberen. Ik schroef het ding er in, monteer het en zet de MPC aan. Opeens ruikt het branderig dus ik haal gelijk stroom van de mpc af. Ik zie nog een miniscuul rook walmpje uit de MPC komen. Afijn snel outputs er uit gehaald en mpc aangezet. Ding boot normaal, alles lijkt te werken behalve de pads. Iemand ervaring mee? En zo ja, wtf kan het zijn. Weerstandje doorgebrand? Of ga ik echt de lul zijn. Iig al bedankt voor de antwoorden.

Openmaken en kijken (en ruiken!) waar het vandaan kwam. Als het je voeding is (dat zal wel niet want hij start gewoon op) heb je mazzel. Maar het klinkt alsof er een chippie/board is afgefikt..

R

Hey bedankt voor je antwoord. Het ruikt brandering waar het output board gemonteerd wordt. Daar om heen zitten ook een paar weerstandjes en van die torentjes :P Dus maar hopen dat het 1 van die shit is, een nieuwe moederbord zal wel de wereld gaan kosten als het al los verkrijgbaar is.

Bedankt. Ja ik ga hem ff een PM'tje sturen. Ik had het outputboard eerst getest in me mpc 2000 die al half gaar was, maar daar in deed hij niet veel. Dus ik denk ik schroef hem ff in me eigen XL. Zet ik dus net die 2000 aan, ook pads kapot. Dus ik heb ff in 10 min tijd 2 mpc's gefrituurd :engel:

Damn! das dus ff k*t. Wil je lekker aan de slag met de nieuwe outs, heb je dit! Klote voor je.

Ik heb destijds ook de 8 out zelf erin gezet... niks aan de hand.

Welke outs zijn het? Die van Mutec? Of toch de Akai?

Ik had al goeie outs in de XL zitten. In me 2000 classic zaten gemodificeerde s3000xl outputs. Die het gewoon een jaar normaal gedaan hebben. Ik begrijp er ook niet veel van. Nou maar hopen dat misschien boemtsjak er iets aan kan doen.

Lang leve Boemstjak :halleluja Beide MPC's brommen weer als nooit te voren. Tevens zijn de faders gefixed die het eerst niet deden, en de 2000 classic zijn de 5 dode pads ook weer tot leven gebracht. Nog maals bedankt Martijn! :mega:

Wat is dat toch ineens van die output-boards?
Met die dingen kan toch weinig mee mis, inpluggen en gaan lijkt me zo.

Dat dacht ik ook hehe. Martijn gaat er nog even naar kijken, maar ws zijn de condenstatoren kapot gegaan (kan vanzelf oid) waardoor hij te veel stroom trekt en er een weerstand doorbrand. Deze weerstand geeft de stroom aan de pads (negatief -12.5 volt). Als hij doorgebrand is geeft hij postieve spanning door waardoor de pads niet werken. Ik heb je 6400 ultra nog zien staan btw :D

Heh, heh, idd moeder board voor die E6400ultra is al een maand onderweg ondertussen,
snap er geen hol van, begint een heel vreemd verhaal te worden, *zucht* wordt weer bellen.

Succes met je 2000XL, fijn bakkie.

Gelukkig wel :D Gaat goed komen me de XL. Mike nog succes met de ultra.

En mods, hij mag :slotje:

Back