Roland Juno 6 incl originele standaard

DKasemier

Stamgast
Wat mag je betalen voor een roland juno 6 in perfecte staat met de originele standaard....
... als die bovendien pas 2 eigenaars heeft gehad en nooit buiten de huiskamer is gebruikt?

200 lijkt me meer dan genoeg....
Hem midi maken kost ook algauw nog wat euros (dcb poort plus een Kenton dcb to midi kit)
De midi kit is algauw 160euro.

Origineel geplaatst door apollo
Originele standaard? :D
vroeg ik me ook al af... da's vast een fabeltje...
kan me niet herinneren dat roland ooit standaards heeft gemaakt en al helemaal niet speciaal voor een Juno-6...
so wie so heeft een standaard ook niet al te veel meerwaarde op het geheel lijkt me...

volgens mij heeft roland wel standaards geleverd voor de juno 6 / 60, jupiter 4 / promars / jx3p... en waarschijnlijk ook wel voor meerdere synths...

volgens deze folder is er wel een stand!

rolju601.jpg

tijdje geleden ook gehad.
in goede staat.
uiteindelijk na veel moeite verkocht voor 175.
ik zou dus idd zo'n 200 als grens nemen.

fijn synthje hoor juno 6.. heb de mijne in zeeer nette staat voor 175 gekocht, nooit spijt van gehad.. ziet er ook gewoon strak uit.. en tsja geen midi nou en :P t is ook een lekkere speelsynth..

Zijn de prijzen voor de juno 6 veranderd sinds de laatste post, of nog altijd vergelijkbaar. Het is nog niet voor direct, maar wil in de toekomst zo eentje aanschaffen denk ik.

Het zou me niks verbazen als ze er zonder blikken of blozen 300-350 voor vragen. De Juno 60 is enorm in prijs gestegen de afgelopen paar jaar, die kon je nog niet zo lang geleden nog wel voor 275 scoren en dat is nu 450 geworden.

Is best wel veel. Over een paar maanden heb ik er misschien wel 300 voor over. Ik zie er momenteel maar eentje online staan, hier vrij dicht in de buurt. Hoogste bod tot nu toe is 200 euro, dus ik verwacht dat hij sowieso nog niet weg is.

Niet te veel geld aan uitgeven, hij is en blijft een stuk minder breed inzetbaar zonder MIDI of DCB.

volgens mij heeft roland wel standaards geleverd voor de juno 6 / 60, jupiter 4 / promars / jx3p... en waarschijnlijk ook wel voor meerdere synths...

Jazeker. Ik heb er nog twee, met van die dikke chromen poten. Onverwoestbaar.
M'n Kurz staat er nu op eentje, past precies.

Niet te veel geld aan uitgeven, hij is en blijft een stuk minder breed inzetbaar zonder MIDI of DCB.
of je moet heel strak willen/kunnen spelen :D (uiteraard ook dan niet te veel geld aan uitgeven)
maar als je alleen chords wil gebruiken met de arpeggio ingeschakeld dan is het verder wel makkelijk...

Chords op de monophone arp met een 1 osc juno?
het verbaast mij dat je dit zegt want om een arpeggio te verkrijgen moet je natuurlijk altijd een chord aanslaan... (ja goed, je kan ook een octave jump doen met 1 toets ingedrukt)

Of een sampler bij je 6, dat kan ook
ja da's ook leuk idd, beetje van die Inner City achtige chords samplen...
maar in principe gebruik je de JU 6 dan alleen als geluidsbron, en daar zou je dan weer allerlei andere dingen voor kunnen gebruiken... maar het is idd wel leuk om een monotimbrale synth een paar keer (met een ander geluid dus) te samplen en dan bijv te layeren... je zou zo met 1 synth en 1 sampler een heel nummer kunnen bouwen...
en aangezien hardware samplers tegenwoordig geen reet meer kosten... doe er uw voordeel mee allemaal :D
hoewel, een PC is toch wel heel erg veel makkelijker wat dat betreft...

Laatst gewijzigd:
Back