Roland Juno 6 incl originele standaard

Veel antwoorden, maar ik kan niet zo goed meer volgen. Waarom is die midi nu zo hard nodig om van de arpeggiator gebruik te kunnen maken. Want het is onder andere voor de arpeggiator dat ik hem zou komen :-). Ik heb nu twee synths zonder arpeggiator (juno alpha 2 en korg dw 6000). Nu leek de juno 60 me cool maar aangezien de 6 goedkoper zou uitkomen en ik het geheugen toch niet zo zeer zou gebruiken was deze dacht ik heel oké. Ik dacht dat je met de juno 6 zelf zoveel kon arpeggiaten als je maar wil. Zit ik daarmee fout? Kunnen jullie me een andere synth aanbevelen met leuke sounds en arpeggiator?

Als arpeggiaten je enige wens is twijfel niet langer en koop hem :okdan: (voor niet te veel geld)

Maar je kunt hem dus alleen met trigger in syncen met andere apparatuur of met de hand lijnen spelen.

Iemand fluisterde *JX-3P* :maffia:

- Cheap
- MIDI
- Triggerbare stepsequencer die te transponeren is (= uber arpeggiator!)
- Veelzijdigere klanken

Eventueel met PG-200 te vinden dan heb je ook nog knoppen.

Volgens synthwiki heeft hij geen arpeggiator, wat kan ik me voorstellen bij die stepsequencer. Wat is hiervoor een aanvaardbare prijs?

klopt, de JX3 heeft idd geen arpeggiator... wel een polyphone step sequencer
je kan dus stap voor stap noten achter elkaar opnemen (dus met gelijke stappen) en daarbij is het mogelijk om rusten in te voegen of een noot te laten doorklinken over meerdere stappen (legato).
de sequencer snelheid kan net als bij de juno extern worden aangestuurt...

- Triggerbare stepsequencer die te transponeren is (= uber arpeggiator!)
mja maar dan wel op een beetje rare manier door de transpose knop ingedrukt te houden en dan een toets binnen 1 octaaf in te drukken... nou ja uber arpeggiator is het natuurlijk niet in de pure zin van het woord aangezien je altijd met een vaste set voorgeprogrammeerde noten werkt, je bent niet vrij om ineens maar ff te schakelen tussen mineur en majeur bijv. ;)

OK bedankt, die sequencer lijkt me misschien nog wel leuker. Zou het eigenlijk gewoon allemaal eens moeten proberen. Wat is een goeie prijs voor een JX-3P? Ook nog even over die sounds, volgens de meeste online te raadplegen informatie zou de Juno beter klinken, terwijl volgens Bikkel de JX verscheidener zou zijn. Is dit een objectieve kijk of is Bikkel een ietwat bevooroordeelde JX lover :p.

De Juno-6 klinkt wel ietsjes beter (allebei typische Rolandjes) als je ze precies het zelfde zou instellen, maar de JX-3P kan veel meer verschillende geluiden maken:

http://www.synthmania.com/jx-3p.htm
http://www.synthmania.com/juno-60.htm

Dus het klopt allebei wel ;)

De Juno 6 heeft een hele strakke subosc terwijl de JX3P oscillatoren altijd een beetje ontstemd lijken te zijn ten opzichte van elkaar.

De JX3P gaat voor zo'n 150-225 euro weg afhankelijk van de staat. Meer vragen ze ook wel eens, maar dat zou ik niet geven, tenzij er een PG-200 bij zit.

Op dit moment vind ik een JX3P duidelijk meer bang for the buck, Juno 60's gingen een tijdje terug nog voor hele schappelijke prijzen van de hand, toen had ik misschien wat anders gezegd (al was de JX3P altijd al ondergewaardeerd).

Bedankt :-). Ik twijfel momenteel gewoon tussen de jx en de ju6, maar het is nog niet echt aan de orde aangezien mijn vakantie eerst gefinancierd moet geraken 8~8~

Hier op het forum staan momenteel beide te koop :). JX voor 250 met flightcase bij, JU 6 voor 300. Indien de prijsverhouding zo zou blijven zou ik voor de juno gaan denk ik, liefst wel nog wat af van beide :).

Back