ThomasBelgium
Ingeburgerd
Ik ben op zoek naar een degelijke MIDI-patchbay (liefst eentje die een veelvoud van 16 kanalen aankan, bijvoorbeeld 8 x 16 kanalen - meer mag ook) en die tegelijk als MIDI-interface voor de Mac dienst doet.
De moeilijkheid zit 'm erin dat ik zowel graag 'via de computer' speel (dus met ingeschakelde G5 met Logic 7.1), waarbij ik het Roland A80 masterkeyboard (via de patchbay) MIDI naar Logic wil laten sturen, en dan natuurlijk via Logic en de patchbay terug naar de diverse modules.
Ik wil echter ook alle modules en synths kunnen bespelen zonder dat ik de G5 hoef op te starten, maar blijkbaar is dat niet zomaar mogelijk met eender welke MIDI patchbay.
Iemand een idee welke patchbay zo'n beetje aan mijn eisen voldoet?
De moeilijkheid zit 'm erin dat ik zowel graag 'via de computer' speel (dus met ingeschakelde G5 met Logic 7.1), waarbij ik het Roland A80 masterkeyboard (via de patchbay) MIDI naar Logic wil laten sturen, en dan natuurlijk via Logic en de patchbay terug naar de diverse modules.
Ik wil echter ook alle modules en synths kunnen bespelen zonder dat ik de G5 hoef op te starten, maar blijkbaar is dat niet zomaar mogelijk met eender welke MIDI patchbay.
Iemand een idee welke patchbay zo'n beetje aan mijn eisen voldoet?
Ik heb zelf de AMT8 gehad (Cubase, PC, dus niet zo'n ideale combinatie) en howel het ding het beter doet zonder computer dan de Midexen die ik nu heb heb ik niet echt gekeken naar patchen - volgens mij moet je dit van te voren instellen en kan dit niet echt "onafhankelijk" zoals bij de UM.