keuzes:(

trash

Ouwe rot
Ik zit al een tijdje te kniezen tussen 2 dingen

1 de waldorf pulse
2 de mfb synth

de pusle kan patches opslaan en is volgens mij voledig midi aanstuurbaar,maar waar is een beetje mee zit is..hoe is de sound?
heb op het net gezocht maar kan dan alleen zo'n vaag demootje horen van een leadje op de waldorfsite zelf

mijn vraag is kan iemand die een pulse heeft of een mfbtje een klein stukje mp3 uppen zodat ik het verschil goed kan horen?

wat is jullie mening trouwens over deze 2? en of zijn er nog meer opties? die wel in dezelfde richtlijn liggen qua budget..8D

Ik heb gisteren aan zo'n MFB dingetje staan te draaien en ik moet zeggen dat het wel leuk is, maar niet zo leuk als ik verwachtte. Het was overigens wel moeilijk goed te luisteren door al dat geknetter en gegil van de overige exposanten. Dat ding is wel leuk om live te gebruiken. Vraag anders Johnny Busca, want die heeft zo'n ding. Ik weet niet meer van wie die MFB was waar ik gisteren aan heb gezeten.

die MFB was van van Stickx

ik heb em ook gehad, ik was wel zeer te spreken over de sound en het gebruiksgemak (midi/midiclock) maar als je gewend bent om je presets op te slaan dan is het even je draai zoeken

als er mensen bij me langs komen die de pulse nog niet kennen zijn ze altijd helemaal onder de indruk van de vette klanken...

Die MFB was idd van mij.

Hij is zeer ok en altijd bruikbaar. Hij heeft een vrij zeldzaam geluid, anders dan de meeste synths.

Ik zal morgen wel even wat meer demo's uploaden.

Re: keuzes:(

Origineel geplaatst door sh101
Ik zit al een tijdje te kniezen tussen 2 dingen

1 de waldorf pulse
2 de mfb synth

Ik dacht dat jij een pulse had. Ik heb me dat in een winkel eens laten vertellen. Zal wel weer verkoop praat zijn geweest.

ik heb die pulse gehad..lang geleden..[altzheimermode on](maar kan me niet meer goed voor de geest halen hoe hij nou klonk)[altzheimer mode off] een paar dagen gehad..er daagd me iets dat hij op zich wel leuk was maar dun klonk[ken de??]...ik hoorde toen de atc 1[die was net uit] en heb die toen omgeruild met geld erbij.

PULSE!!!

ha! Ik heb er zondag een van Scan mee gekregen en ik vind em lekker!
Ik wist helemaal niet dat ie van voor naar achter analoog was? :confused:
Hij klinkt echt fantastisch en de arp is ook zeer lekker. Geschikt voor diepe bassen en vage geluiden en dat is precies wat ik nodig heb. Nu alleen nog een effecten unit ...

Ik denk dat de keuze na bijna een jaar wel gemaakt is ... :D

Origineel geplaatst door Shivah
idd

heb de mfblite gehad,en na 5 minuten luisteren meteen op ebay geknalt
oscs klonken nergens naar

de pulse heb ik gehouden
Wil je mijn gewone mfb eens proberen? Die heeft analoge oscs en klinkt wel leuk.

het bleek later ook dat de MFB lite geen analoge osc's had maar digitale..... ik denk dat de MFB 2 prima mee kan met de pulse..uit een duitse review waarin de 2 kort werden vergeleken werd gezegd dat de pulse osc's wat "cleaner" klonken, minder rauw

Origineel geplaatst door olafmol
..uit een duitse review waarin de 2 kort werden vergeleken werd gezegd dat de pulse osc's wat "cleaner" klonken, minder rauw

de Pulse clean klinken??? wow dat is een goeie... als ik 1 synthje rauw en dark vind klinken is het wel de Pulse..

oscillators he..... dus de grond-sound.... je kan de pulse idd heel smerig laten klinken omdat je de mixer kan oversturen..... maar deze duitsers hadden het over de pure osc klank..die klonk bij de pulse wat tammer dan bij de MFB2

Oh, ik vind de Pulse juist wel strak en gecontroleerd klinken, dat zou je ook 'clean' kunnen noemen. Helder in het hoog, diep en solide in het laag. Het was mijn eerste analoge synth en ik denk niet dat ik 'm ooit weg doe. Ik heb er een aantal 'basic' patches in zitten en die gebuik ik als beginpunt. Zo heb ik altijd binnen een paar seconden wat ik zoek. Fijn ook dat je even 'n controller-dump aan het begin van je nummer kan doen. Superding.

Back