[dark melodic ambient] Bias

trigg

Brass Intelligence
Heej luitjes,

ik ben bezig met een album met solo-werk in de richting psychedelische breakbeat, organic ambient, vintage drones
en allerhande interessante genre-termen die je d'r verder aan kan koppelen... :P

Nu heb ik momenteel een soort van luxe-probleem omdat ik teveel tracks heb die ik op het "album" wil gaan zetten.
Eentje die (voorlopig) tussen de afvallers behoort is deze track.... toch wil ik graag horen wat jullie hier van vinden.

Bias

Hele sferische track, niet doorspoelen :)

yey :)

Begint lekker wat mij het eerste opvalt is dat het geheel best wel clean is, ondanks de zwaar vervormde geluiden.
Zodra de strings dr in vallen heeft het iets wringends (dit is GOED!) waardoor het je aandacht vasthoudt.
De 2e distorted lead geeft het een heel lekker obscuur gevoel :).

I like this!

Het zou prima kunnen fungeren voor de intro of een spannende scene uit een film als blade...
Wat voor gevoel geeft het me? Iets wat ontluikt / ontwaakt. Iets duisters, iets dreigends met toch een emotionele lading (de disto lead). De filtered hihats aan het eind geven het meer spanning, daarna de distolead met meer reverb die het helemaal af maakt.

Dit sleept me mee! Minimaal, zwaar herhalend en van begin tot eind entertaining!

-C-

ja, ik vind de track van trigg lekker.. maar aangezien ik hem heel hoog heb zitten, vind ik dat het beter kan, vind hem niet spannend genoeg gek genoeg.

Mijn commentaar uit de tjet op uw track mijnheer Trigg

Vette track Trigg, jammer dat-ie niet op je album komt.
Echt een van de betere van jouw hand die ik de laatste tijd heb gehoord. :)

heerlijke track net als wat C738 zei viel het mij ook op dat het geluid heel clean klinkt terwijl dat juist niet het geval is.
heel erg film achtig hou ik wel van het doet me meteen denken aan een vechtscene ofzo..:okdan:

een album..ben ik wel zeer benieuwd naar..vind je producties wel bijzonder, met een eigen sound qua productie en qua stijl..misschien wel een eigen plekje in de muziekwereld waard. heb je dan interesse van een label? Of ga je het zelf doen?

ik vind t een heel lekker nummer...dat ie je album niet gaat halen...
je legt de lat hoog voor zowel jezelf als voor ons als consument/ collega's...
dit vind ik alleen maar positief

hee lui,

bedankt voor de superpositieve reacties! is goed voor mijn motivatie :)

als ik dit zo lees denk ik.. de track moet toch maar op het album :D

ik vond het nummer iets te saai, maar eigenlijk heeftie toch niet meer nodig
en als bv. nummer 9 op de cd moet het makkelijk kunnen :)

@matoi: ik heb een eigen labeltje voor dance-producties, maar ik ga denk ik kijken
of ik deze solo-dingen daar ook op uit kan brengen (effe met de distributeur
babbelen dus)

@matoi: ik heb een eigen labeltje voor dance-producties, maar ik ga denk ik kijken

srry ff offtopic maar das toevallig ik ben op zoek naar een dance label wat voor dance precies als ik vragen mag?

Mooie dramatische track. Wat was je overweging om juist deze track wel of niet op het album te plaatsen? Ik vind het zelf meestal wel prettig als er 1 of 2 ambient(achtige) nummers op een album vol met vette beats staan.

Ik heb al vaker goede tracks van je gehoord, en ook deze is super! Ben benieuwd naar je album.

Zeerrr mooi!, vooral naar het einde toe staat het me erg aan, als de distortion het helemaal overneemt.

Nummer zou ook wel onder een film passen over een donkere stad in de toekomst,
zo stel ik het me voor.

:okdan:

Dikke track, zeg!! :halleluja

Ik ga helemaal voor die mooie bas die er steeds in slaat. Geeft een mooi Egyptische, filmische sfeer!
Erg goed gedaan dit!!

Mooie vieze lead :biertje:

Prachtige track!

:okdan: Ik sluit me 100% bij -C- aan!

Mooi, Repeterend en creepy....:okdan:

thanks voor alle feedback :biertje:

@Alias:
Ik vond de track iets te saai om op het album te plaatsen,
maar het hangt er heel erg vanaf op wat voor moment je een track als deze draait..
maargoed, dat is eigenlijk bij alle muziek wel zo :)

In ieder geval komtie toch op de plaat heb ik besloten 8~

Saai? Totaal niet. Snap dat je dat eventueel zelf vindt als ik zo naar je overige tracks op je site trigg.gunslinger.nl luister... Die zijn wel drukker. Ik vind Bias juist erg sterk omdat hij (orenschijnlijk) simpeler is!

Erg fijn om aan te horen!

Back