[detroit'achtig] Forcesupreme - birth melody

forcesupreme

links hangend lid
Ik had ff genoeg van dat minimaal geschuivel dus ik heb eens wat melodieus zitten maken. De beats heb ik lekker basic gehouden, zonder poespas. De track deed mij na het afluisteren een beetje denken aan Kevin Saunderson / E-Dancer of Dj Rolando, vandaar dat ik 'm 'detroit'achtig' getagged heb.

Hij's wel wat aan de lange kant maar dat vind ik persoonlijk nooit erg bij zulke platen.

http://www.forcesupreme.com/mp3/forcesupreme_-_birthmelody.mp3

Gemaakt met Renoise1.5, reaktor, Hypersonic etc. etc.

Ik zeg deze keer effe niks..

Wel vraag ik me af of alles wat jij maakt ook daadwerkelijk op plaat uit komt of dat dat nou wel weer meevalt..

Verdomd lekker trakkie weer van die knaap..

Mooi.

Lekker laidback.

Ja, mooi trakkie. Moet wel een beetje 'wennen', aangezien 't nogal een andere stijl is dan ik "gewend" ben van je.

Mis een beeetje wat 'punch' in de basskick ; had van mij ietsje meer gemogen.

Voor de rest als vanouds.. :biertje:

Bijna om moedeloos van te worden.. Iedere keer weer een (op z'n minst) een lekker nummer..

Origineel geplaatst door Zoidsity
Ja, mooi trakkie. Moet wel een beetje 'wennen', aangezien 't nogal een andere stijl is dan ik "gewend" ben van je.

Mis een beeetje wat 'punch' in de basskick ; had van mij ietsje meer gemogen.

Voor de rest als vanouds.. :biertje:

Bijna om moedeloos van te worden.. Iedere keer weer een (op z'n minst) een lekker nummer..
tja digitaal he .. mid low zijn dan het moelijkst ... klein beetje modderig laag dus maar zeker erg oke .. trouwens heeft de kick wel punch het is vooral het ronde 'klonk' karakter wat ie zou kunnen missen maar bij sommige detroit gebruiken ze weleens vaker dergelijke kicks om de basslijnen wat meer adem te geven .. en tja digitale compressie ..

Tot nu een van de betere die ik van je gehoord heb denk ik. Minder hard en stuwend misschien...maar dit plaatje heeft wel emotie......mis persoonlijk een änaloge"touch...maar dat heeft nix te doen met jou produce qwaliteiten :halleluja

inderdaad beetje een e dancer basje. mag wel wat minder gestroomlijnd en rechtlijnig in de melodie en de plaatsing van de ritme elementen mogen wat minder strak in het gareel lopen om door te gaan voor onversneden detroit. Wel een hele profi productie natuurlijk..

heel mooi:) ergens in het begin, vond ik hem op een bepaald moment wel wat langdradig, maar hij blijft mooi:)

die commentaar over te digitaal vind ik echt wel bullshit.
wat doet dat er nu eigelijk toe? hij is goed gemixed EN het is een goeie track.
wat wil je nog meer? :D

Eerst had ik een behoorlijke bas-kick verwacht, dat was een tegenvaller. Maar uiteindelijk toch wel een lekker nummer ;)
Wel wat langdradig idd. (zou 4 tot 5 minuten moeten zijn)

Thanks mensen, blij dat de track jullie ligt. Was eventjes bang dat ik hier de spijker mis ging slaan, aangezien het geen echte detroit is maar ook niet echt 'modern' klinkt... Maar 't valt gelukkig meer dan mee :)

De ronde kick is een bewuste keuze geweest, zou er natuurlijk zo een punchy kick van kunnen maken door te layeren e.d. maar ik wou het subtiel houden. Een dergelijke kick zou de sfeer verpesten imo.

Origineel geplaatst door demian
Ik zeg deze keer effe niks..

Wel vraag ik me af of alles wat jij maakt ook daadwerkelijk op plaat uit komt of dat dat nou wel weer meevalt..

Verdomd lekker trakkie weer van die knaap..

Ligt eraan, of er intresse naar is. Maar daar gaat meestal wel een hele tijd overheen hoor. Toevallig heb ik die vorige track van me, Puresoul, wel heel snel weggetekend op een minimal label uit Amerika. Maar dat alleen maar doordat die label manager zelf met mij contact op nam.

klinkt lekker hoor

mis een wat opener stukje, maar das de smaak.
deze doet me wel denken aan een hoop ouwe platen die ik heb
maar ik ben niet zo iemand die alles maar nieuwnieuwvernieuwend moet hebben

lekkere track. het intro lijkt op m'n italo trackje ;)
mooi bleep geluidje: simpel maar het steelt m'n hart ;)

Back