E-mu XL 7

ykaruzo

Gedeactiveerd account
Help Help,

Ik heb zojuist een E-mu XL-7 gekocht (2e Hands)

Als ik hem opstart staat er epmty sequence, volgens de manual moet hij opstarten in de pattern mode,

Nou waar ik ook zoek, nergens een pattern te vinden? hoe ken dat nou?

is er iemand die het weet, graag ik zou je eewig dankbaar zijn:luv:

Geef 'm eerst eens een factory reset, dan ben je van de instellingen van de vorige eigenaar af en begin je weer fris.

Ws is dan ook je probleem verholpen (al geef ik geen garanties ;))

Emu XL-7

Emu XL-7

Bedankt voor je hulp

maar nergens maar dan ook nergens staat in de manual hoe je factory reset moet uitvoeren, het is 0.s 2.00

gellukig heb ik de griep en kan ik de hele dag vogelen,

heb zelf een MP7

heb zelf een MP7

Volgens mij is het juist dat als je een factory reset doet, er geen patterns in staan.
Wat je kan doen is een instrument (patch kiezen) en vervolgens op de audition knop drukken, heb je in ieder geval een demo per patch. Deze "auditions" zijn ook als pattern op te nemen. Hoe dat moet staat in de manual.

Sequences kan je middels de E-loader software via USB inladen. Er zijn vast wel op de site van EMU demopatterns te vinden.

edit: Uit m`n hoofd: in de manual staat NIET hoe je een factory reset kan doen. Dit is wel op de yahoo gebruikers groep te vinden.

Opstarten met beide cursors toetsen ingedrukt. Dan moet je even het menu door naar het item.. init data o.i.d, maar daar krijg je volgens mij idd niet je patterns terug. Die kun je er wel opnieuw op zetten. Even kijken op de yahoo groups (bijv. allemusynths) zoals monologic zei.

Als er "empty pattern" staat dan betekent dat dat iemand de pattern die er vorige keer stond heeft overschreven met de "empty pattern".

Je kunt die patterns er opnieuw inladen als je wilt door middel van de USB connector en een programmaatje dat als het goed was bij je XL zat. Zat het er niet bij dan kun je dit downloaden op de site van EMU.

Bedankt allemaal

Bedankt allemaal

Alle forumleden bedankt voor jullie hulp (door omstandigheden een beetje late reaktie van mij)

Ik heb bij de E-mu site E-loader en de patterns gedouwnload, de pc via midikabeltjes aan de Xl-7 gedingest, en huppatee alles 100% het is zelfs een fluitje van een (euro) cent

Mooi apparaat hoor die Xl-7 maar niet te koop :dubbel: wel gratis zakdoekjes bij mij te halen om daarom te huilen,

Groetjes.:slotje:

Back