TI usb vraag

Toneshop

((( (( ( O ) )) )))
Maakt het nog uit of je een USB 1.1 of USB 2 aansluiting gebruikt voor het aansluiten van een TI?
Op de access site staat het volgende.

· USB for audio, midi and data connection · USB2 compatible device, 12Mbit data transfer rate

Ik dacht dat USB 12Mbit was en USB 2 480 Mbs.
Dus de hogere USB 2 snelheid wordt niet gebruikt??

Of mis ik iets?

Je moet gewoon kijken of die bij jou gewoon goed blijft lopen en niet teveel delay heeft... dan is het goed en ik zou als ik jou was geen andere usb apperatuur op dezelfde poort aansluiten want de virus gebruikt 64%...

Ik gebruik mijn TI overigens niet met die VST plugin. In Sonar 5 werkt dat niet echt lekker. Veel delay. Ik heb hem vooral gekocht vanwege SPDIF. Ik heb mijn Virus B ook nog, maar ik ben pas helemaal over gegaan naar digitaal. Dus ik prefereer apparaten met SPDIF of ADAT er op. Die TI klink wel heel zuiver en strak ten opzichte van de B, maar sommige sounds vind ik weer lekkerder komen uit de B. Ze synchen allebij lekker hun appregiators via midi clock. Dat doen ze beiden beter dan andere synths die ik heb.

Dat is echt heel erg jammer dat je die vrirus control niet gebruikt.... wat een vet apperaat.. wij hebben echt nog nooit zo'n plezier gehad van een synth als de TI.. juist door die control. ik zou als ik jou was er toch voor zorgen dat dat werkt want daar heb je echt heel veel aan..:o: :)

Origineel geplaatst door Sioux
Access zegt gewoon kneiterhard dat ze Sonar niet supporten :-(

Dat is echt waardeloos. net als de service van access:(

Wij hebben ook problemen gehad met Logic 5.5 . Wij naar access mailen over het probleem.. kregen we terug dat die eigenlijk gemaakt is voor de sequencers.. cubase sx3 of logic 7... en aangezien die kut APPLE:( de hele zooi aan het vernaggelen is door alles alleen op de mac uit te brengen en niet meer op pc hebben wij nu de overstap moeten maken van logic naar cubase want je gaat toch geen 3000 euro betalen voor en pc dacht ik zo... nu werkt alles wel superstrak en we zijn er erg blij mee maar als acccess dat nou ook ff bij de verkoop erbij vermelt dat het gemaakt is voor bepaalde programmas dan dat ze in de handlieding zetten dat er geen speciale system vereisten zijn dan kun je iniedergeval er nog over nadenken....maargoed het werkt nu wel maar we zijn totaal niet blij met die lulletjes van access en van apple... voorderest :okdan:

Nou het maakt me niet zo veel uit hoor. Ik gebruik mijn TI best veel en op deze manier werkt het voor mij ook prima. Het is gewoon een gave synth. Samen met de V-Synth en Andromeda behoort hij tot mijn favorieten.

Als ik de Virus via SPDIF verbindt naar bv een M-Audio FireWire "module" en die verbindt dmv FW naar de Mac en Logic Pro, hoeveel audio kanalen kan ik dan gebruiken van de Virus?

Ergens anders op het SF wordt gesproken over het verbinden van de Virus dmv ADAT om zo meer kanalen te creeren. Dat werkt dus niet als het er maar 2 zouden zijn om ze via SPDIF te verbinden.

Enige mogelijkheid is alsvolgt: (ik zag dat de virus 6 individuele outputs heeft).

Koop een ADAT doos (8 analoge inputs 1x ADAT output).
Koop een ADAT kaart voor je PC.

Sluit de 6 analoge outputs van je Virus aan op 6 inputs van de ADAT doos.
Sluit de ADAT output aan op de ADAT input van de ADAT kaart.

Je hebt nu 6 kanalen van de virus naar de PC.

Handiger is om een geluidskaart te kopen met meerdere (analoge) inputs waar je de Virus op aansluit.

Oftewel: Virus direct aansluiten via ADAT op je PC is....onmogelijk!

Maar had je dit al gelezen op de Access website:

From inside a sequencer host, the VIRUS looks like a VST instrument or Audio Unit. The VIRUS TI transmits up to 4 sub-mixes (2 stereo sub-mixes) right into the VIRUS TI plug-in which acts as a multi-channel audio instrument.

Oftewel: je hebt 8 audiokanalen in je DAW als je de Access via USB aansluit op je PC. Ik denk wel dat je dan USB 2 moet gebruiken!! (hoewel er in de handleiding blijkbaar over 12 Mbit wordt gesproken?).

Probeer het gewoon. Maar als je usb2 op je pc hebt zitten zou ik altijd die gebruiken!

Volgens dit diagram:

virus_ti_flowchart.gif

The audio connection in between the VIRUS TI and the virus remote vst instrument or audio unit. Up to 4 mono submixes or 2 stereo submixes can be transmited at once.

dus inderdaad 4x mono óf 2x stereo...

Origineel geplaatst door Ramoonus
2x2 + 4 = 8 ???

Ik snap je beandering niet. Wat is 2x2 en wat is de 4. Het diagram laat inderdaad 4 sporen zien.

Back