Headphone erin, monitor eruit ?

CJ75

Using keys to open doors
Hallo allemaal,

ik heb een beetje vreemde vraag misschien.
Heb onlangs mijn PC laten upgraden, naar all etevredenheid etc. En ja, die gebruik ik dus ook voor de muziek.

Schema als volgt: Mengtafel (voor microfoon etc., synths) out naar PC-geluidskaart (naar 'in' dus) en vanuit geluidskaart weer out naar de actieve nearfields (1 left en een 1 right). Geluidskaart is van M-Audio (type Audiophile 2496).

Het volgende: als ik vocals wil opnemen, en de headphone in de headphone in de daarvoor bestemde ingang in de PC doe, dan blijft het geluid over de monitoren komen.
Maar wanneer ik de headphone in de mengtafel stop (en van mengtafel out naar monitoren) gaat het geluid natuurlijk wel weg uit de monitoren. Maar ja, inzingen gaat dan niet omdat de mic dan al via de mengtafel naar de mointoren gaat.

Tijdelijke oplossing, met verbindings-plug direct vanuit de geluidskaart aansluiten op headphone zodat daar op die manier dan de muziek in gehoord kan worden. Maar ja, is heel erg verre van ideaal.

HELP !!! Alvast bedankt.

Groeten van CJ

ik weet niet hoe t bij de audiophile zit maar je zal vast wel de doorgang van die line in kunnen muten op je geluidskaart zodat je de lus stopt, en de vocalen niet meer terug komen over je speakers ...

Back