Professionele hardcore kick?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
sorry, dit moet effe .. bietje verslaving.. Zeg me als ik moet kappen!! :stupid

Attachments

• leendert kicks.mp3
    460,5 KB · Bekeken: 175
Origineel geplaatst door Leendert
sorry, dit moet effe .. bietje verslaving.. Zeg me als ik moet kappen!! :stupid

Zo ze beginnen zeker ergens op te lijken. Een echte professionele hardcore kick als ik het zeggen mag dus ehh.... :slotje:

:dubbel:

Juist, volgens mij weet je nu wel voldoende om een aardige kick te maken.
Bericht door een moderator:
Op verzoek van de topicstarter gesloten.:slotje:

Bericht door een moderator:
En nu weer open...

Last edited by a moderator:
Weer de KICK!

Weer de KICK!

Dag beste mensen, nog een gelukkig 2007 :)

Weer een topic over de begeerde kick, er zijn er al veel over, ik weet het.
Maaarrr al die topic's helpen me niet echt verder naar wat ik wil bereiken, dus probeer ik zelf eens een topic
te plaatsen.

Ik maak zelf hardstyle, en ben erg onder de indruk van sommige kicks, met name die van bv de donkey rollers, headhunterz en the prophet.

Er zit een duidelijke distortion over de kicks, zijn gelayerd en veranderen van toonhoogte. Ik heb er al een hele hoop distortions geprobeerd, maar bereik nooit het gewenste resultaat.

Ik heb een klein sampletje bijgevoegd van de headhunterz om een beetje te laten horen wat ik bedoel.

Ik wil de kick graag opbouwen 'from scratch' om er zo mijn eigen draai aan te kunnen geven. (daarbij geniet jatten niet echt mijn voorkeur) Ik zou graag brute kicks uit mijn virus ti willen halen dmv. subtractieve synthese, misschien heeft iemand hier wat meer ervaring mee?

Hartelijk dank alvast voor de genomen moeite!

hier is de bijlage :)

Attachments

• head and prophet.mp3
    157,6 KB · Bekeken: 147
Ik zie geen sampletje, maar probeer eens distortion in samenwerking met een lowpass filter. Dat truukje wordt tot vervelends toe in hardcore gebruikt.

Cuttoff op 50 procent, resonance opendraaien tot de kick een beetje (of extreem naar wens ) gaat piepen, en dan aan de filter cuttof draaien. Distortion erachter, klaar. Daarmee krijg je die kicks die resoneren op verschillende frequencies (toonhoogtes).

Even een kort uitlegje: door het omhoog gooien van de resonance versterk je frequentiebanden bij het afsnijpunt van de filter cuttoff. hierdoor hoor je een soort boventoon. Ga je dan aan de cuttoff draaien, dan verleg je het afsnijpunt van het doorlaat filter en dus ook de resonerende boventoon.

Trouwens, om de boel in het laag op te dikken kan je er nog een highpass filter achter gooien, filter cuttoff op 10 procent, resonance beetje open tot het lekker begint te beuken.

Ik heb het voorbeeldje nu wel gehoort, en dat lijkt inderdaad meer op een omhoog gepitchte kick gelayerd met een sub kick, niet de cuttoff/resonance manier. Vind het zelf op die manier niet zo mooi, klinkt beetje standaard.

Met de sub-kick wordt in dit voorbeeld zojuist gespeeld met de pitch. Ik weet niet precies wat er gebeurt met de mid-kick. Het lijkt of dat deze weg wordt gedrukt/gemixt op het moment van de pitchverandering van de sub-kick.
Ik ben overigens ook niet onder de indruk van deze kick. Idd een beetje standaard. Deze is in fruityloops heel goed na te bootsen.

Oja, je hebt een Virus TI lees ik.
Anyway..
Ik denk dat er op die mid-kick een hoop distortion op zit en daarna strakke compressie. Het is moeilijk te onderscheiden omdat er andere drumgeluiden overheen zitten, maar dit schat ik even in.
De sub-kick zal misschien wel helemaal geen distortion hebben. Misschien alleen compressie met veel gain.

De sub-kick kun je best wel uit de Virus TI halen. Low-pass filter.

Van de mid-kick weet ik het niet, maar moet vast wel kunnen. Virus is zeer veelzijdige synth volgens mij. Probeer een kick te maken met een band-pass/ hi-pass filter hiervoor.

In een hardcore-kick thread hier op het forum staat een link naar een 'soundonsound magazine' artikel over kicks maken met synthese. Als je dit leest moet je er voor de rest er zeker uit kunnen komen met zo'n brute synth.
Succes

EDIT: Stuur je eigen probeersel kunnen we je misschien verder helpen.

Probeer verschillende manieren van oversturen! Cassette decks etc kunnen erg bruikbaar zijn, en discomixers bijv ook.

Origineel geplaatst door Terra Pee

EDIT: Stuur je eigen probeersel kunnen we je misschien verder helpen.

Alvast bedankt voor de uitgebreide reacties, ik ben druk bezig geweest
en heb net een snippet op t forum gezet, Link:dj:

Helaas lukt het me nog steeds niet om een brute kick uit m'n synth te halen, een leerlingbakker kan ook niet gelijk perfect krentenbroden bakken, maar ik probeer hard.

de kicks die je in de snippet hoort zijn samples :(, en bij het pitchen van deze samples kreeg ik ongewenst resultaat...:(

de kick die ik uit m'n virus kreeg was een cleane sub bass, zoals je in de break kan horen. (een makkelijke sinus)

misschien hebben jullie wat meer tips over het edditen van preset kicks naar m'n eigen browsel?

Tnx!

Origineel geplaatst door KayJee
Alvast bedankt voor de uitgebreide reacties, ik ben druk bezig geweest
en heb net een snippet op t forum gezet, Link:dj:

Ik vind deze leuker als Prophet & Headhunter vooral de laatste helft van het nummer met die duistere melodie wachtend op die climax...

de kicks die je in de snippet hoort zijn samples :(, en bij het pitchen van deze samples kreeg ik ongewenst resultaat...:(

oh

misschien hebben jullie wat meer tips over het edditen van preset kicks naar m'n eigen browsel?

Tnx! [/B]

Helaas heb ik geen Virus dus ook geen preset kicks van Virus. Check deze:

http://www.soundonsound.com/sos/jan02/articles/synthsecrets0102.asp

Vraag forumlid Leendert eens, die heeft ruime ervaring met kicks...

Origineel geplaatst door klausito
Vraag forumlid Leendert eens, die heeft ruime ervaring met kicks...

ehemmmm... :bekdicht:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back