Professionele hardcore kick?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Dj Ruffryder
Juist brotha!! Jij begrijpt die shizzle :D 8o)

Chain.jpg

:geslaagd:

hehehehehehe :dubbel: :mega:

In die kick zit al heel wat meer! volgens mij nog wel te weinig laag, maar het mid komt wel over!

laag kan ik (doordat ik nu ff niet goed kan luisteren) niet beoordelen.

heb ik ook wel gedaan, maar dat distortion op het einde gaf het iets meer lucht en het kraakte daar door niet dus dat was een mooie voor me. ;)

Lijkt er al meer op Leendert, maar nog altijd zijn jouw kicks veel te dof, draai jij alle hogen tonen weg ofzo?

Oke, Als dit te dof is weet ik het ook niet meer! :)
Mijn instellingen van mijn versterker stonden als het goed is fout (als het nu niet dof klinkt).

Attachments

• kick.mp3
    266,4 KB · Bekeken: 121
Laatst gewijzigd:
respect voor je doorzettings vermogen maar wordt je niet heel erg moe van jezelf..

ik wordt er iig wel moe van elke keer diezelfde saaie kick te horen.. en ja hij klinkt weer dof, zit geen punch in wel een ladig laag.. zoals ik je al een paar paginas terug heb verteld en niel je ondertussen ook al duidelijk heeft gemaakt kun je misschien beter eens normale samples als basis gebruiken (al is t alleen maar om ons een plezier te doen).

Ik ken pro53 niet goed genoeg, dus ik weet niet wat t is.. maar die kicks klinken gewoon voor geen reet en dan heb ik t niet over hoe ze ge-eqed zijn, maar gewoon de kick opzich zelf

kun je de kick eens droog posten, zonder dat je er zelf iets mee gedaan heb? gewoon puur uit pro53 op een niveau dat ie niet clipped, of ver in t rood springt, wil er voor de gein eens iets mee uit proberen

wil me nergens mee bemoeien, maar ik heb wel eens gehoord dat je voor een kick een sinus nodig hebt..
in Pro53 zit geen sinus..:bekdicht:

Ooit zei ene Coady dat het wel kon.. en er komt toch een kick uit of heb ik het? :erm:

+ er zijn zoveel kick presets ervoor?

Origineel geplaatst door Leendert
Alste, maar ik denk dat het de PW knop is die ik schuin heb staan.

ehm..
ik ken pro53 nog wel weer goed genoeg om te weten dat kicks er niet zo uit komen zoals jij ze net post 8o)

gewoon droog saai zonder effecten en oversturing en vooral zonder eq graag ff alles uitzetten dus en op neutral ..

Zo, dit moet het dan wel zijn. Weet ik ook gelijk wat ik fout deed.

Attachments

• kick pro53.mp3
    266,4 KB · Bekeken: 107
Origineel geplaatst door demian
wil me nergens mee bemoeien, maar ik heb wel eens gehoord dat je voor een kick een sinus nodig hebt..
in Pro53 zit geen sinus..:bekdicht:

Jep, maar met een square osc. kun je ook een kick maken, die klinkt dan gelijk wat overstuurder vanwege zijn golfvorm dan wanneer je een sinus gebruikt... ;)
Anyway, ik ben van mening dat je bij deze muziekstijl (hardcore) gewoon beter een goeie droge sample van een 909 bassdrum kunt gebruiken als basis en vanuit daar je kick verder bouwen... :eureka:

De basiskick is niet punchy genoeg en de distortion vreet al het hoog weg.
Dat hoor ik tenminste ....

Kicks met een sinus zijn vet maar met een zaag kan het ook. Als je geen sinus hebt dan maak je er eentje door met de filter enveloppe te spelen als je de resonantie hoog zet ipv werken met een pitch enveloppe op de osc .... maar dat had ik al eens ergens gezegd.

Op naar kickpost nr 7148917590759 ?

Origineel geplaatst door Niel
De basiskick is niet punchy genoeg en de distortion vreet al het hoog weg.
Dat hoor ik tenminste ....

Kicks met een sinus zijn vet maar met een zaag kan het ook. Als je geen sinus hebt dan maak je er eentje door met de filter enveloppe te spelen als je de resonantie hoog zet ipv werken met een pitch enveloppe op de osc .... maar dat had ik al eens ergens gezegd.

Op naar kickpost nr 7148917590759 ?

Ja, als ik een nieuwe maak merk ik pas verschil met wat er fout is. Ik heb nog niet 100% goude oordjes blijkbaar. En zeker, ik ga die kickpost halen!

Origineel geplaatst door Dj Ruffryder
Jep, maar met een square osc. kun je ook een kick maken, die klinkt dan gelijk wat overstuurder vanwege zijn golfvorm dan wanneer je een sinus gebruikt... ;)
Anyway, ik ben van mening dat je bij deze muziekstijl (hardcore) gewoon beter een goeie droge sample van een 909 bassdrum kunt gebruiken als basis en vanuit daar je kick verder bouwen... :eureka:

Als ik zelf een drumsynth heb, dan zal ik dat zeker doen. Maar ik wil alles zelf maken, vind ik leuker :)

Laatst gewijzigd:
Als ik zelf een drumsynth heb, dan zal ik dat zeker doen. Maar ik wil alles zelf maken, vind ik leuker :)

als t ook goed klinkt is t idd leuker.. in dit geval klinkt t voor geen reet.. verder is t geen schande om met samples te werken.. neem gewoon de sample als basis, een kale kick en doe er daarna mee wat je met je pro 53 kick ook doet ..

gebruik dan samples totdat je een drumsynth heb.. maar goed je moet t zelf weten

Ja, als ik een nieuwe maak merk ik pas verschil met wat er fout is. Ik heb nog niet 100% goude oordjes blijkbaar. En zeker, ik ga die kickpost halen!

Je hoeft er geen drumsynth voor te hebben.. Neem nou gewoon een droge 909 sample, die niet overstuurd is.. er zijn zat voorbeelden te vinden op het internet.. Dan kun je die sample evengoed toch oversturen/compressen/eq-en enzovoorts op verschillende soorten en manieren zodat je er uiteindelijk een eigen kicksound mee maakt..
Een 909 als basis nemen is gewoon in dit soort muziek 1 van de beste opties, die kicks klinken dik en vol.. dat krijg je niet uit een pro-53... beter is uiteraard nog een echte 909, maar ter vervanging werkt een sample net zo goed! Op een 909 zelf kun je ook niet veel tweaken wat bassdrum betreft, alleen de attack iets harder zetten, de decay etc.. heel minimaal.. Maar het is gewoon een goede basis waarvanuit je hem helemaal zo kan kneden qua sound zoals je zelf wil...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back