Mackie kwaliteit en prijsklasse

ThePresident

Nieuwkomer
Hey iedereen,
Op de website van Mackie is een tabel te zien, als je de mackie 824 HR aanklikt. Zo een tabel is wel handig en laat zien hoe het zit met hoog en laag. Ik ben opzoek naar monitors die ongeveer hetzelfde kunnen leveren (het liefst ook met tabel waarop te zien is dat dat zo is), maar dan voor veel goedkoper.

Nou als iemand een antwoord voor me heeft, hoor ik dat graag

Thanks

Laatst gewijzigd:
Tja.. een Mackie 824 voor een Behringer Truth prijs wil iedereen wel denk ik, maar die bestaat helaas niet.

Joris,
Misschien weet je zelf wel dat er veel producten bestaan die veel duurder zijn dan andere, terwijl ze hetzelfde presteren. De Mackies zijn heel erg goed, dat is ook aan dat tabel te zien. Ik ben dus op zoek naar monitors die "ietsjes" goedkoper zijn. En als die er niet zijn dan moet je dat zeggen en niet een rare vergelijking maken met behringer. Want zo slecht zijn de behringer Truths geen eens en zeker niet voor die prijs. Terwijl we weten dat er in die kwaliteit-klasse er merken zijn die veel duurder zijn terwijl ze het zelfde presteren.

Yellmore
onderaan zie je een tabel
http://www.mackie.com/products/hr824/index.html

Beste mijnheer de President....

Deze tabel klinkt vast niet zo in jou kamer van 5 x 3 indien deze niet akoestisch optimaal is ingericht...

Ik vind de truths ook niet slecht voor wat ze kosten.
Andere optie: KRK (ik ben er niet gek van, maar blijkbaar vele mensen wel)

abluesky monitors.. check midi-amsterdam ; vetste monitors dat ik ooit voor dat geld heb kunnen kopen.
ik heb ze naast de mackies gehoord en vond deze beter.
www.abluesky.com mediadesk 3.1, check the reviews maar.
600 euro en dag mackie!

Origineel geplaatst door YellMore
Beste mijnheer de President....

Deze tabel klinkt vast niet zo in jou kamer van 5 x 3 indien deze niet akoestisch optimaal is ingericht...

Hoe kan ik mijn kamer optimaal akoestisch inrichten mijn edelachtbare?

Andere bedankt voor jullie reactie

met 5 meter lengte kun je de speakers toch in de lengte van de kamer zetten (niet in de breedte dus) dan heb je toch genoeg afstand tussen je monitors en de muur voor die golven om uit te slaan of zie ik wat over het hoofd ?

De curve die ze laten zien zeg helemaal nix. ten eerste omdat dit altijd is afgevlakt op een meet puntje om de 1/3 e octaaf ( dus alle pieken en dalen zie je niet eens ) en ten 2e omdat het totaal nix zeg over hoe het bij jou gaat klinken .

Ik zal eens proberen om de bekende monitors eens hier te krijgen om dan te kunnen laten zien wat ze echt doen .. Dus geen afgevlakte meting incl waterfall 3d spectrogrammen impuls responce etc

Ach ja. ik ben vandaag tot de conclusie gekomen dat je wel redelijke, niet al te dure monitors moet hebben. Maar dat het eigenlijk allemaal met mixen te maken heeft. Dus dat word een kwestie van leren

Back