wat is een kleine kamer?

ThePresident

Nieuwkomer
Ik hoor veel mensen klagen over hun "kleine kamer". Over welke afmeting hebben we het dan? En ik was benieuwd naar mijn kamer. Mijn afmetingen zijn ongv 5 x 3 m.

Val ik ook onder de kleine kamers? of kan ik in mijn geval van dezelfde type monitors de wat "hardere" versie nemen?

Thanks

Over welke kamer hebben we het? Met een bovenkamer van 5x3 val jij onder de zeer grote kamers. Wellicht zijn je oren dan ook redelijk fors en heb jij helemaal geen dure monitors nodig om alle details in je mix te horen.

mijn slaapkamer is ongeveer 5 m² met ook nog eens een grotendeels schuine wand (wel met een dakkapel gelukkig :) ). Dàt is een kleine kamer! Maar mijn oude slaapkamer hier in huis is nu mijn studio/studeerkamer (16m²) dus ik heb het lang niet slecht :D

na alle geluidsisolatie 3x2 ,kan ook beter niet springen want t plafond is 2.05 hoog,en de hoeken zijn ook nog eens afgevlakt...ik denk dat dit wel klein is???

ik zie ook geen problemen om een 10 inch of zelfs groter te gebruiken . De boel een beetje netjes dempen en dan komt het vast wel goed

ik vind 5x3 wel redelijk aan de maat. Heb zelf nu een hok van 4x2,70 en voel me al redelijk verwent eigenlijk.

Dit toch?

Attachments

• wc.jpg
    wc.jpg
    22,2 KB · Bekeken: 149
Origineel geplaatst door Traxopia
ik vind 5x3 wel redelijk aan de maat. Heb zelf nu een hok van 4x2,70 en voel me al redelijk verwent eigenlijk.

Jah... 4 x 3 = 12 m2... Ruimte zat eigenlijk.... Olee! Hier dus ook zoiets... alhoewel mijn forse bureau veel ruimte inneemt. Maar desalniettemin alles aardig ingemeten en nog ruimte over voor een comfortabele fateuille met bijzettafel en schemerlampje... Ja, een studio moet ook sfeer hebben! :D

Ja ik heb echt kleine ruimtes gezien, net als die wc daar. Lijkt me niet handig om daar te mixen, zeker niet als je broertje daar net heeft zitten schijten

Dank voor deze informatie!
Vandaag ga ik mij eens even lekker Koning in mijn Paleisje voelen!
:okdan:

ehmmmm controlroom 4 bij 5, zanghok 4 bij 3 :)

booth 2 bij 3

controlroom zoals bse dat zo mooi zegt 4 bij 5 met nog een stukkie 2,5 bij 5 en nog een stukkie 3 bij 2 achterin voor de herriemakende computerrommel

veels te weinig synths alleen.. de boel echoot hier nog als de nete

2,6*4*2,4 (b/l/h) voor akoustische behandeling, 2,1*3*2 erna.

Tis wat krap maar goed te werken, helaas is voor veel hardware geen plaats meer, maar geluid is dermate lekker nu dat ik dat maar voor lief neem. :)

Origineel geplaatst door fjoesz
booth 2 bij 3

controlroom zoals bse dat zo mooi zegt 4 bij 5 met nog een stukkie 2,5 bij 5 en nog een stukkie 3 bij 2 achterin voor de herriemakende computerrommel

veels te weinig synths alleen.. de boel echoot hier nog als de nete

dat zeg ik toch maar eens mooi he? ;)

Back