Ik heb thuis nog wel een VHS liggen: Advanced DX-7 Programming with Ronnie Lawson.
Deze video behandelt de wat diepere functies (aldus de hoes), zoals Level Scaling, Voice Initialization, Edit Recall, Breath Control, After Touch, Modulation Wheel en Modulation Pedal.
Zelf vond ik deze video niet echt boeiend, een gozer die 3 kwartier wat dom op knoppen loopt te drukken en opties behandelt die in de manual ook worden uitgelegd.
Het kan natuurlijk zijn dat de dvd wel wat meer nieuwswaarde bevat.
Oh ja, het is een video van Hot Licks producties (klinkt als een 18+ gebeuren ).
Origineel geplaatst door Sly Dog Ik heb thuis nog wel een VHS liggen: Advanced DX-7 Programming with Ronnie Lawson.
Deze video behandelt de wat diepere functies (aldus de hoes), zoals Level Scaling, Voice Initialization, Edit Recall, Breath Control, After Touch, Modulation Wheel en Modulation Pedal.
Zelf vond ik deze video niet echt boeiend, een gozer die 3 kwartier wat dom op knoppen loopt te drukken en opties behandelt die in de manual ook worden uitgelegd.
Het kan natuurlijk zijn dat de dvd wel wat meer nieuwswaarde bevat.
Oh ja, het is een video van Hot Licks producties (klinkt als een 18+ gebeuren ).
dat ding is natuurlijk al best oud maar nog altijd een mooi geluid. Nu ben ik steeds met standaard dingen bezig en deze aan passen aan wat ik leuk vindt. maar wil nu echt eens van 0 die sounds op bouwen tot iets moois. dus als je die band kwijt wil bp. me maar.
zoiets van 17 euro. weet alleen niet of hij orgineel was of een copie. Voor een copie is dat natuurlijk erg veel centen. en dat zou ik niet eens willen
Maar die band kostte vroeger Hfl.135,00! Later is ie afgeprijsd naar Hfl.49,00...uiteindelijk kreeg ik 'm gratis mee toen ik in de betreffende muziekwinkel mijn DX7 mk2 (tweedehands) kocht.
Deze video-instructie laat overigens niet zien hoe je sounds 'from scratch' maakt, maar meer hoe je ze zo optimaal mogelijk kunt aanpassen voor speelgebruik.
Als je vanaf 0 wilt beginnen, zijn geloof ik de algoritmen 5 en 6 de beste om mee te beginnen aangezien die in feite uit 3 carriers (oscillators) en 3 modulators (min of meer lfo's, beter gezegd hfo's) bestaan.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.