waarmee is deze sound gemaakt?

Otlen

Lid
Waarmee is de kick-drum in bijgevoegde sample gemaakt? Is dit eoa vette kick (909) met daarbovenop bas lijn? Of is dit/het geheel gesampled. Wie weet hoe ik deze sound moet (re-)produceren?

Attachments

• phattkick1.mp3
    210,2 KB · Bekeken: 99
Weer zo'n grappenmaker? :D

(nee, geintje joh). Check deze thread even : https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=59515

De geleidelijke verandering in toonhoogte die je hoort kan gewoon met de sampler zelf gemaakt worden. Daar de duur van de kick afneemt als de toonhoogte omhoog gaat lijkt 't me gewoon in z'n geheel (dus pas na de distortion) gesampled.

Het is -niet- mogelijk om uit te vinden welke kick als basis is gebruikt; wel wat er ongeveer vooraf is gegaan aan het productie-proces. In dit geval dus samplen met distortion, toonhoogte wijzigen, en een paar variaties met de filter uitvoeren.

Hoi, bedankt voor je snelle antwoord.

Hmm.... oke.. kzal eens proberen.

Hoezoo grappenmaker.... ksnap um niet maar wel leuk commentaar.... ;-)

B.t.w. ik heb geen sampler (behalve dan de beperkte mogelijkheden die mijn sound blaster me biedt)

Laatst gewijzigd:
Kijk zoiets krijg ik er wel uit:

Attachments

• shit1.mp3
    217,5 KB · Bekeken: 98
Dit is dus "live" ingespeeld, alleen met gebruikmaking van interne step sequencers. Ik werk v.w.b. muziek bijna nooit met de pc... Doe ik voor mijn werk al de hele dag...

Ik zal trouwens verder gaan bij de andere thread die je me gaf. Heeft die ene gast ook nog wat aan wellicht...

nostalgie.. donker, strobo's, rook ergens in 96

Re: waarmee is deze sound gemaakt?

Origineel geplaatst door klausito
Waarmee is de kick-drum in bijgevoegde sample gemaakt? Is dit eoa vette kick (909) met daarbovenop bas lijn? Of is dit/het geheel gesampled. Wie weet hoe ik deze sound moet (re-)produceren?

Dat is een gesamplede kick...(waarschijnlijk van een overstuurde 909 zo te horen)...
Vervolgens met de mid-sweep van de eq gespeeld (van een analoge mixer,Mackie of Behringer in dit geval) terwijl de kick door een compressor loopt...

Er zit dus geen bas lijn bovenop,de veranderingen in de sound die je hoort is de eq,door de compressor wordt het level gelijk gehouden....er zitten ook wat pitch veranderingen in,maar dat makkelijk met een gesamplede kick natuurlijk...

Het spelen met de mid-sweep is dus min of meer live gedaan...zo deden ze dat in die tijd...;)

waar heb ik m dit zelf nog ergens uit horen leggen.. *kraakinbovenkamer*

Origineel geplaatst door donbrasco
waar heb ik m dit zelf nog ergens uit horen leggen..

Wie?

Origineel geplaatst door klausito
Wie?

Chosen Few (Francois Prijt als ik het me goed herinner..)

Stond dat niet eens in Thunder Magazine ofzo? Ik heb het ook gelezen..

Ik heb iig nog die thundermag liggen waar bij studiocheck francois vertelde dat hij alles met de s3000xl deed. Uit welke track komt deze snippt btw? Chosen's Paradise toevallig?

Origineel geplaatst door Nowald
Chosen's Paradise toevallig?

Volgens mij is dat correct en tevens juist..

Vond dit wel altijd een van de betere ... Vroegah.. zucht..

Origineel geplaatst door donbrasco
waar heb ik m dit zelf nog ergens uit horen leggen.. *kraakinbovenkamer*

Ik kan me herinneren dat ie op het TVprogramma *Hakkeuh!* zn *studio* liet zien (AKAI S3000XL, Nord Lead 2, Mac en een analoge tafel, Mackie of Dynacord? dacht ik) en dat ie even een stukkie van zn aankomende release liet horen (wat volgens mij Mokum 56 was, met dus Chosen Paradise erop). Daarbij vertelde hij dat ie dat EQ-Mid gesweep met zn tafel deed... Dat was volgens mij ergens vroeg in 96 en ik gok dat je het daar van hebt (OF je bedoelt dattie t *persoonlijk* aan je heeft uitgelegd, dat kan ook nog)...

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door lord_fornax

Ik heb voor die track zijn album gekocht, en toen kwam ik er achter dat er een andere (mindere) remix op stond :D

Als er interesse is kan ik wel de betreffende tunderrmagazine onder de scanner leggen en uploaden.

Origineel geplaatst door MokuM
Ik kan me herinneren dat ie op het TVprogramma *Hakkeuh!* zn *studio* liet zien (AKAI S3000XL, Nord Lead 2, Mac en een analoge tafel, Mackie of Dynacord? dacht ik) en dat ie even een stukkie van zn aankomende release liet horen (wat volgens mij Mokum 56 was, met dus Chosen Paradise erop). Daarbij vertelde hij dat ie dat EQ-Mid gesweep met zn tafel deed... Dat was volgens mij ergens vroeg in 96 en ik gok dat je het daar van hebt (OF je bedoelt dattie t *persoonlijk* aan je heeft uitgelegd, dat kan ook nog)...

:halleluja

dat was m inderdaad.. zou het uit VPRO's loladamusica 95/96 komen? Zat Ruffneck en Rob deden ook hun verhaaltje..

Dit is zeker één van de betere tracks.. 'vroegah' :luv:

Ik heb voor die track zijn album gekocht, en toen kwam ik er achter dat er een andere (mindere) remix op stond :D

Als er interesse is kan ik wel de betreffende tunderrmagazine onder de scanner leggen en uploaden.

Heb je ook de thunder nog waarin trackergroeps beschreven staan? Artikel over UPC, Sound Alliance.. zo ja, ook scannen mits mogelijk aanwezig. :) :)

Volgens mij die niet.. ik heb in totaal er zo'n 40 liggen denk ik. Zal van de week wel wat scannen. Btw die docu ben ik ook naar op zoek, dat ruffneck beats laat horen vanachter een huge mengpaneel en alleen maar loopt te vertellen dat de ruffneck stal alleen kwaliteit levert itt vele anderen :P

Volgens mij die niet.. ik heb in totaal er zo'n 40 liggen denk ik. Zal van de week wel wat scannen. Btw die docu ben ik ook naar op zoek, dat ruffneck beats laat horen vanachter een huge mengpaneel en alleen maar loopt te vertellen dat de ruffneck stal alleen kwaliteit levert itt vele anderen :P

Hmmm ja, daar staat me ook iets van bij... Dat Ruffneck een loods oid inliep waar een stapel nieuwe (K.N.O.R.? Ruffneck?) releases lagen?? Was dat ook niet "Hakkeuh!" ?? let wel, ik heb het over de eerste afleveringen (toen t nog leuk was) met Rob als presentator en af en toe Tellurian/Leviathan (Michel Klaassen) erbij als gast of zo... En dat ze bij Dano op visite gingen in zn studio van 1,5 bij 1,5 meter :D ...

Origineel geplaatst door lord_fornax

Ja chosen paradise van chosen few, stond destijds ook op hellraiser II. Vind ik nog steeds een van de betere hardcore CD's (heb er helaas alleen een casettebandje van..hihi). Wie heeft deze (dubbel) cd nog?

Origineel geplaatst door MokuM
En dat ze bij Dano op visite gingen in zn studio van 1,5 bij 1,5 meter :D ...

Ja idd... in die studio van 1,5x1,5 stond een alpha juno 2 die bijna de hele studio in beslag nam :D

Back