Repair tool voor cpr files?????

A

arno2000

Guest
Hallo,

Gisteren was het weer zover ik wil mijn laatste project opstarten en zegt hij invalid cubase file.
Project dus corrupt geraakt. Dit gebeurd mij regelmatig weet er iemand of er ook een reperatie tool is voor cubase cpr files?

Groeten, Arno

Ik heb dat in een ver verleden ook wel eens gehad na een crash door een of andere freeware plugin. Kheb alles pnieuw geinstalleerd en het is daarna nooit meer voorgekomen.

Kapot is kapot. Jammer genoeg.

een corrupte cpr file komt 9 van de 10 keer door corrupte references naar gebruikte wavfiles in je track.

deze kun je als volgt repareren:

- kopieer de folder met de song (cpr) naar een andere nieuwe folder. (kopieer ook de onderliggende dirs mee zoals audio en edits en zo)
- verander de naam van de originele folder naar backup folder of iets anders. (dit is noodzakelijk om je references te kunnen updaten)
- open de song (cpr) in je nieuwe folder
- cubase zal nu zeggen dat hij de wav files in de pool niet kan vinden. (als die deze wel vindt dan dien je eerst de originele directory te renamen, want dat mag namelijk niet in dit geval)
- selecteer de nieuwe directory waar je wav files nu staan
- cubase zal nu de referenties naar je wav files repareren en je song zou weer als vanouds moeten opstarten.

Als je pech hebt zit je net bij die ene keer van de 10 en dan helpt dit niet, dan kun je de track als verloren beschouwen.

Bedankt voor de tips.
Heb alles maar weer opnieuw gemaakt en hopen dat het nu heel blijft.
Als ik dit af heb zal ik die bak maar eens opnieuw installeren dit zal waarschijnlijk ook wel helpen.

Nee dat klopt en dat doe ik ook maar je maakt niet na elke wijziging een back up.
Ik save regelmatig en als het klaar is schrijf ik het naar cd/dvd toe.

of je doet cstrl shift s
dan krijg je automatisch een opvolgend nummer bij je project, dan kun je altijd terug naar je vorige versie

Origineel geplaatst door quifster
of je doet cstrl shift s
dan krijg je automatisch een opvolgend nummer bij je project, dan kun je altijd terug naar je vorige versie

ieder moment dat ik iets aangrijpend aan een track heb veranderd, of na elke sessie, geef ik het gewoon een nieuw versie nummer. :) werkt fijn, en back-ups heb je dan ook gelijk. enige is dat je een hoop files krijgt (die toch maar een paar kb zijn, maargoed)

Back