gratis (( mastering ))

mischa

Ouwe rot
Hi .

Ik heb altijd al de wens gehad om iets met mastering te doen en zou graag alvast willen proberen of het daarna ook in de smaak valt .

Dus heb je een track die net niet lekker zit of iets wat gemastered moet worden try me :)

Je mag dan zelf bepalen hier of het niks is of een stuk beter en waarom .

ik heb wel een drum&bass track die je eens mag masteren voor mij.
ben benieuwd wat je ervan gaat maken. welk bestandsformaat moet ik je sturen?

Re: gratis (( mastering ))

Origineel geplaatst door mischa
Hi .

Ik heb altijd al de wens gehad om iets met mastering te doen en zou graag alvast willen proberen of het daarna ook in de smaak valt .

Dus heb je een track die net niet lekker zit of iets wat gemastered moet worden try me :)

Je mag dan zelf bepalen hier of het niks is of een stuk beter en waarom .

En wat ga je zoal gebruiken ervoor ? Software/Hardware matig.
speciale Convertors? Afluistering?

misschien handig als je er even bij zet wat voor project je graag zou willen doen.
pop, dance, industrial, klassiek?

Origineel geplaatst door chielos
misschien handig als je er even bij zet wat voor project je graag zou willen doen.
pop, dance, industrial, klassiek?

Maakt niet veel uit eigelijk .

hehehe .. ik zou ook de mix opnieuw doen maar swa .. laaat effe wat horen als ie af is .. niks leukers dan a/b-en en keuvelen over hoe te mixen/masteren ;)

Re: Re: gratis (( mastering ))

Re: Re: gratis (( mastering ))

Origineel geplaatst door Grooveron
En wat ga je zoal gebruiken ervoor ? Software/Hardware matig.
speciale Convertors? Afluistering?

Ik gebruik eerst alleen pc met een fullrange speaker systeem in een prima ruimte .

Origineel geplaatst door MadR
hehehe .. ik zou ook de mix opnieuw doen maar swa .. laaat effe wat horen als ie af is .. niks leukers dan a/b-en en keuvelen over hoe te mixen/masteren ;)

Presies !

hmmm dit wordt hopelijk een leerzaam topic dat ik zeker ga volgen!
ik neem aan dat je ons tijdens het proces op de hoogte houdt van wat je allemaal doet?

ja ik ben net klaar met die van isnie . Deze track is zwaar gecompressed en buiten de breakjes volledig mono. Heb het iets breder gemaakt en met de eq wat bewerkt. Het geheel is wat zachter als het origineel omdat ik namelijk de bewerking nog wel wat headroom wil geven . Je moet dus even goed opletten dat het zachter is omdat dit meestal in de 1e instantie minder lijkt met dit soort tracks .

zelf vind ik em prettiger voor de oren .

http://s60.yousendit.com/d.aspx?id=26OIICCVTZFYG13HBBVDU9VN3O

heb het effe geprobeerd maar zoals ik al zei opnieuw mixen zou meer opleveren .. volgens mij was het origineel al flink gelimit waardoor je er eingelijk alleen maar dynamiek uitsloopt door te comrpessen etc dan dat er bij komt .. zo ook bij die versie van micha .. vind het origneel nog het lekkerste klinken .. snares staan nog op zichzelf .. bij micha wordt het een beetje een brei in het midden .. zover ik kan beluisteren ..

ja op de master had ik nog een compressor staan, normaal doe ik dat niet, maar hij clipte af en toe en die pieken kreeg ik er moeilijk uit. maar ik ben nu de niet gelimitte versie aan het uploaden. misschien kunnen jullie daar wat mee.

Ik snap hier iets niet helemaal . hebben we het hier over isniezot track ? en over welke track heeft madr het ?

ik denk dat ze het allebei over de insiezot track hebben

Ok leuke thread,
ik heb n goeie (denk ik). Een die ik hier in mn zolderkamer opgenomen heb met een r&b/rap groep wordt binnenkort (samen met de rest vd cd) gemasterd (bij mastersofmedia). We hopen er onze inleg mee terug te kunnen verdienen door er 500 te persen en via via via te verkopen.
Ik zal een .wav file van dit nummer op mijn webspace zetten zoals ik hem ook bij die masteraar heb aangeleverd. Tis pop muziek, misschien vind je het leuk mischa om er mee aan de slag te gaan.. Achteraf kunnen we het dan ook vergelijken met de master van mastersofmedia... Ik zou het wel leuk vinden iig
Die link zet ik in mn volgende post; hij is nu nog aan het uploaden

Groeten,
Tom

Origineel geplaatst door ver1ver2
Ok leuke thread,
ik heb n goeie (denk ik). Een die ik hier in mn zolderkamer opgenomen heb met een r&b/rap groep wordt binnenkort (samen met de rest vd cd) gemasterd (bij mastersofmedia). We hopen er onze inleg mee terug te kunnen verdienen door er 500 te persen en via via via te verkopen.
Ik zal een .wav file van dit nummer op mijn webspace zetten zoals ik hem ook bij die masteraar heb aangeleverd. Tis pop muziek, misschien vind je het leuk mischa om er mee aan de slag te gaan.. Achteraf kunnen we het dan ook vergelijken met de master van mastersofmedia... Ik zou het wel leuk vinden iig

Groeten,
Tom

Kijk dat is leuk een vergelijking !

Origineel geplaatst door mischa
Ik snap hier iets niet helemaal . hebben we het hier over isniezot track ? en over welke track heeft madr het ?

misschien sucks me afluistering hier thuis maar dit is een beetje het idee wat ik bij jouw versie hoorde ..

heb jij er een compleet ander idee bij ?

Ok leuke thread,

Groeten,
Tom

Ok, ik had wat probleempjes met uploaden, maar dit is de link:
http://homepage.uvt.nl/~s380478/Synthforum/4. Monday Mornin'.wav (54mb)
of http://homepage.uvt.nl/~s380478/Synthforum/4. Monday Mornin'.wav

k ben benieuwd!

Back