Creamware pulsar

Mastermuk

Nieuwkomer
Ik heb vernomen dat Creamware Pulsar een zeer goed programma schijnt te zijn... :eureka:

Weet iemand welke versie t meest geschikt is om hardcore/hardstyle mee te maken en waar ik op moet letten als ik zo'n ding aanschaf? Er schijnen nogal wat versies te zijn... :gaap:

Je hebt het over de software, maar vergeet niet dat de software alleen draait als je de bijbehorende DSP kaarten in je computer hebt zitten. (creamware geluidskaarten met 3, 4, 6 of 14/15 DSP's )

De actuele versie is 4.5 maar met versie 4.0 draait alles net zo goed. Het enige verschil is dat je met versie 4.5 een aantal extra plugins tot je beschikking hebt. Het maakt dus niet veel uit welke versie je hebt om hardcore of hardstyle te maken.
Het programma is zeer flexibel wat de routing mogelijkheden betreft. Om een beetje lekker plugins te draaien, heb je minstens 6/9 DSP's nodig. Met enkel een 3 DSP kaart ben je vrij beperkt in je mogelijkheden.

Bedenk wel dat de support van de fabrikant meestal niet zo goed is, maar ik heb ze gelukkig in 5 jaar tijd nooit echt nodig gehad.
Omdat de PCI kaarten inmiddels vrij oud zijn, werken ze het best op bepaalde moederborden en chipsets.
Alle intel chipsets hebben de voorkeur. Er zou ook een kans zijn dat de kaarten op MSI moederborden of bepaalde video chipsets best buggy kunnen zijn. Dus daar moet je ook van te voren naar kijken...
Voor een voorbeeld van goedwerkende moederborden, check de link Planet Z

*edit* Oh ja, een groot nadeel is dat de samplers van creamware een vervelende bug hebben: stereo samples hebben een probleem als ze getriggered worden. Hel linker kanaal words soms een paar samples eerder of later afgespeeld dan het rechterkanaal en dit varieert willekeurig bij elke trigger. Hierdoor krijg je onvoorspelbare faseverschillen in die geluiden. Daarom is de sampler van creamware vrij onbruikbaar (tenzij je alleen met mono samples werkt).
Gelukkig kun je via ASIO ook een andere softsampler aansluiten als je die hebt (Halion, Kontakt, etc.)

Laatst gewijzigd:
Re: Creamware pulsar

Origineel geplaatst door Mastermuk
Ik heb vernomen dat Creamware Pulsar een zeer goed programma schijnt te zijn... :eureka:

Weet iemand welke versie t meest geschikt is om hardcore/hardstyle mee te maken en waar ik op moet letten als ik zo'n ding aanschaf? Er schijnen nogal wat versies te zijn... :gaap:

Creamware Scope (zoals het tegenwoordig heet) is eigenlijk een compleet studio systeem op een (of meerdere) DSP kaarten. Je kunt er dus alle soorten muziek mee maken die je wilt, het ligt er maar net aan welke plugins jij bijvoorbeeld lekker vind klinken voor de soort muziek die je maakt.
Ik heb 't idee dat je je misschien beter even kunt verdiepen in wat Scope precies is en of je dit daadwerkelijk nodig hebt.
Wat gebruik je nog meer voor spullen? En waar ben je precies naar op zoek?

inderdaad, ben het ook met King of Snake eens. Waar ben je eigenlijk naar op zoek, en wat heb je al? Heb je alleen een paar softsynths voor hardstyle/hardcore nodig? Heb je al een mixer? Heb je effecten nodig?
Het kan zijn dat je met het Scope platform een overkill aan mogelijkheden in huis haalt voor jouw doeleinden en daardoor de bomen door het bos niet meer ziet... :)

Back