[Trance] main lead stukje

ulerik

Nieuwkomer
Hallo synthfoumbezoekers!

Toevallig kwam ik gister op dit forum terecht, wist nog niet van het bestaan af. Gave site en veel te leren!
Hier een stukje van een trance nummer waar ik nu mee bezig ben. De compressie is nog niet goed gedaan (Heb een sidechaincompressor nodig las ik :) )
Wat is jullie mening over de melodie? Het laatste kwart van de melodie ben ik nog onzeker over, maar krijg geen goed alternatief.
Bedankt voor de moeite en zeker tot wederziens op dit forum!

http://s33.yousendit.com/d.aspx?id=2GOY6686KCQX80NG5P5J3HPV3M

Gij zijt gegroet,

Erik

Lekker dik. Ik vind het laatste akkoord niet passen, ook niet na meerdere keren luisteren. Soms heb je wel eens dat dat soort dingen na een aantal keren luisteren wel 'werkt' zegmaar.

Er is 1 voor de hand liggend eindakkoord wat wel zou passen, maar dan is het wel een beetje cliché, fuck cliché's ;). Kan niet uitleggen welke dat is, maar ik denk dat je wel weet wat ik bedoel.

edit: oh je zegt al dat je geen alternatief 'ziet'. Zal straks na het eten anders wel ff mp3tje maken als je er nog niet uit bent.

Ben het wel met MikeJarod eens, het einde is niet helemaal lekker. Je hebt het idee dat het nog niet afgelopen is maar dat er nog meer komt. Even beetje spelen met verschillende akkoorden schema's En dan komt het vast goed.

Welkom op het forum!

Ik vind het laatste stukje juist wel goed klinken, het vormt imo een goed geheel.

Persoonlijk vind ik het enige minpuntje aan de melodie de overgang tussen het 2e en 3e akkoord, waar je tweemaal dezelfde noot speelt, de flow wordt zo een beetje onderbroken lijkt wel.

Klinkt verder gaaf :okdan:

Bedankt voor de reacties! MikeJarod, Bedoel je het eindakkoord naar hogere tonen toe als cliche akkoord? Ben het met je eens dat je cliches niet per definitie moet afschrijven :) Ben wel benieuwd welke je dan precies bedoelt, want heb al tijdje mee zitten kloten, maar kom niet op een echt lekkere uit.
Ik zal het even proberen met bestaande akkoorden schema's zoals Baseman zegt.
En Zero HOur zou je die 2e zelfde noot omhoog willen zien bijv?

Uhm tja heb even lopen kloten en kom tot de conclusie dat als je zegmaar het 1e akkoord (althans de melodielijn) herhaalt op het laatst dat het goed te doen is.

Zoiets als attachment dus. Heb je deuntje wel een beetje versimpeld, had niet zoveel zin om alles uit te gaan zoeken :D

Attachments

• blaat3.mp3
    971,8 KB · Bekeken: 67
Zo echt gaaf! En dat poep je zo even uit? :{ Je hebt wel een gave als je een melodie zo snel kunt reproduceren! Kewle string trouwens die er de 2e keer inkomt, heeft iets weg van een vrouwenstem. De melodie klinkt wel goed zo ja, ga het meteen proberen. Heb je al trance nummers gereleased dan?

Back