Roland R8 sounds editen ?

tuco

Nieuwkomer
hey,

Ik heb een Roland r-8 met het electronic module kaartje en ik gebruik Cubase.. enkel vind ik de editing mogelijkheden redelijk beperkt, ik zou graag al mijn sounds willen "editen" ofzo of sample'n of geef het een naam. De sounds klinken nu zo plat.. Met editen bedoel ik echo en wat meer diepte en warmte aanbrengen en wellicht sounds combineren ofzo? ik tast in het duister tot dusver.. kan iemand mij de juiste richting op duwen?

bedankt alvast

groetjes

met de geluiden door aparte uitgangen naar verschillende broodjes op je mengpaneel te zetten en dan daarmee aan de gang gaan. Kan best helpen. Ik weet niet of je de geluiden in het ding zelf zoveel toffer kan editen hoor.

De editbare parameters van de R8 zijn erg beperkt. Volgens mij houd het bij decay, attack en level wel aardig op.

Je hebt geen filtering, FX of wat dan ook. Meer een sampleplayer, dus je bent idd van externe fx en dergelijke afhankelijk.
Is ook precies de reden waarom ik een MPC heb gekocht.

Je kunt ook pitchen per drumsample. :D
Maar hee, we hebben het over een DRUMCOMPUTER van 18 jaar geleden.. Toen hadden die dingen geen FX en alle toeters en bellen..

BTW, zo slecht vind ik de samples uit de R8 helemaal niet eigenlijk. Heel bruikbaar en dynamisch.

R

Origineel geplaatst door Arv
en de RS dan? :D

Hoezo zou ik die wegdoen? :D

De R8 is best een geinige bak idd....vond de pads best goed, de sequencer wat minder, jammer dat je niet wat meer controle over de sounds hebt maar ach. Als je er 1 voor een leuke prijs kunt kopen, waarom niet.

Ik had toch wel de behoefte om zelf ook andere samples te kunnen laden, vandaar de MPC. Pads + goede sequencer + meer polifonie + mogelijkheid tot eigen sounds inladen.

Als je het nu zo vergelijkt Acid, welke van de twee werkt het lekkerst, de RS of de MPC?

Origineel geplaatst door Arv
Als je het nu zo vergelijkt Acid, welke van de twee werkt het lekkerst, de RS of de MPC?

Ook dit keer weer is anders de juiste term. Voor snel drum inspelen, snel samples laden en realtime sequencing: MPC1000.

Voor uitgebreide midi spec, realtime controls, goeie filtering en FX en features als groove edit: Rs7000.

Ik vind het tot nu toe een fijne combi!

Back