Compressor?

Hallucinator

[Hardwarekind]
Dag allen.

Ik zit met een probleempje.
Ik heb een bassdrum gemaakt als volgt.

TR-909------>compressor---->Tafel------->Insert-compressor-------->direct-out------>Tafel ander kanaal----->insert compressor.

Nou, leuk bassdrummetje gemaakt... de eerste 25 kicks (ofzo) klinken gewoon strak zal ik maar zeggen maar daana gaat hij soms lijkt het overlappen oid. ik krijg dan een soort wazige fase wisseling (zo klinkt het) en dan wordt het geheel even lelijk... enkele seconden erna dan klinkt het weer normaal.

Compressors DBX266XL

Iemand?

Dank.

en als je die laatste compressor er is uit haalt? want ik heb het ook wel is als ik er 2 heb, dat ze mekaar ietsje beinvloeden

Wat hebben jullie veel compressors zeg.

Origineel geplaatst door anoniempje
en als je die laatste compressor er is uit haalt? want ik heb het ook wel is als ik er 2 heb, dat ze mekaar ietsje beinvloeden

wat stom vind ik dat.. dat moet toch niet kunnen.
en idd, als ik van de laatste insert er af haal dan is het weg.... maar dan klinkt het weer anders dan dat ik wil...

nog een compressor er bij kopen voor dat kanaal?:D

nog een compressor :biertje:

Ik zou eerst met de release en attack en ratio kloten.

Origineel geplaatst door anoniempje
nog een compressor :biertje:

Ik zou eerst met de release en attack en ratio kloten.

:D grapjurk.

:engel: daar zit ik al 3 dagen mee te spelen... ik denk een uurtje of 6 in totaal :bekdicht:

Ja niks.... dat wil ik niet.. ik vind dat juist vet zoals Promo & Catscanner dat doen...
Sampelen is ook leuk en kan je meer... maar wil dit ook gewoon kunnen met het gewenste resultaat natuurlijk.

Origineel geplaatst door spdk
Die hedde nooit genoeg!

De genoemde problemen heb ik nog nooit gehad eigenlijk.
Compressors in serie, paralel (jahaaa dat kan ook), analoog, digitaal.
Dat geht ja.

Je hebt twee compressors tegelijkertijd lopen met een klein tijdsverschil.
De direct uit naar het 2e kanaal geeft blijkbaar af en toe dit kleine tijdsverschil waardoor je fase-verschuiving krijgt.
In principe met een goede (analoge tafel) is dit niet mogelijk.
Ik weet niet of je digitaal of analoog werkt.
Digitaal heeft in ieder geval weer A/D/A wat tijd kost.
Analoog is heel snel mits de boel goed in elkaar zit.
Blijkbaar zit het niet helmaal goed in elkaar gezien het faseprobleem wat je krijgt.
Probeer die 2e compressor eens op een bus of een send te zetten en kijk of je nog dat faseprobleem hebt.

gr. Tom

Origineel geplaatst door Hallucinator
Ja niks.... dat wil ik niet.. ik vind dat juist vet zoals Promo & Catscanner dat doen...
Sampelen is ook leuk en kan je meer... maar wil dit ook gewoon kunnen met het gewenste resultaat natuurlijk.

okee....ik geef je maar een tip....;)

...maar Niel had gelijk...

Origineel geplaatst door spdk

ik heb er maar tien...:bekdicht:

Origineel geplaatst door Tom Thomas
De direct uit naar het 2e kanaal geeft blijkbaar af en toe dit kleine tijdsverschil waardoor je fase-verschuiving krijgt.
Blijkbaar zit het niet helmaal goed in elkaar gezien het faseprobleem wat je krijgt.
Probeer die 2e compressor eens op een bus of een send te zetten en kijk of je nog dat faseprobleem hebt.

gr. Tom

lange kabels zorgen ook voor een (kleine) latency. als je allemaal lange kabels gebruikt moet je kortere proberen

Origineel geplaatst door Tom Thomas

gr. Tom

Ik werk analoog en volgensmij is mn tafel wel oke (Mackie 32/8)
Zou het misschien kunnen komen dat het signaal te hard binnen komt in de compressor?

Weet niet waar het aan lag maar het is opgelost.
Heb de hele routing niet meer via de Patchbay gedaan maar gewoon over de mengerd en nu werkt het fijntjes.
Op aanrade van een forumlid dat begint met een C en eindigd op atscan.:)

Nogmaals bedankt.

je kunt ook leuk oversturen in de compressor zelf trouwens...extra voordeel van die DBX-en...

volgens mij kan je beter met een mic buiten gaan staan als het flink waait als je zoveel wind wil .. :D
de tering .. die eerste track op die site van hali ... dynamiek ? was da ? me meters willen echt voor geen meter moven .. :stupid

Origineel geplaatst door dione
je kunt ook leuk oversturen in de compressor zelf trouwens...extra voordeel van die DBX-en...
klopt, dat klinkt op zich best lekker ook nog bij die DBX bak :)

Back