Nieuw Moog product op 29 maart op Musik Messe!!!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Hoop niet voor een Piano Bar-2! hahaha...;)

Origineel geplaatst door fuse
Als ze die programmeerbare analoge chippies goed in kunnen zetten kun je wel erg makkelijk polyfone bakken maken die niet al te duur zijn. Zou wel erg vet zijn.

Maar niet vet ala Moog klinken
Origineel geplaatst door Hentheman5
Denk dat Fuse hier gelijk heeft, zou dit zou ook wel t begin van andere tijden voor analoog liefhebbers kunnen zijn. Van meer merken opeens betaalbare goede analoge synths??? En dan ook betaalbare modulaire synths enzo.....

Analoge liefhebbers hebben liever bakken die discreet gebakt zijn en niet met ic's met 1 onderdeel van de synth op de chip.

Denk dat Fuse hier gelijk heeft, zou dit zou ook wel t begin van andere tijden voor analoog liefhebbers kunnen zijn. Van meer merken opeens betaalbare goede analoge synths??? En dan ook betaalbare modulaire synths enzo.....

Discreet klinkt dikker

Wat weet jij van de kwaliteit van deze nieuwe chips dan?

Als t maar goed is......

Ik vind eigenlijk bijna alle chips vrij tam klinken.
En zeker in de bakken na de 80's (ob-mx andromeda)

Wat zit er ook al weer in een memorymoog?
Analoge schakelingen in een IC zijn verdraaid goed toepasbaar over het algemeen.
Die zijn er veel meer dan pure discrete bakken.

Er zijn meer monofone analoge synths gebouwd met discrete componenten volgens mij hoor.
En de memorymoog is ook de ondergang van moog inc geweest was eigenlijk 1 good drama.
Zijn de bakken nog steeds!

Een Source achtige bak zou heel goed kunnen maar daar kunnen ze ook wel IC's in bouwen hoor. Als ze daardoor een aantrekkelijkere synth kunnen bouwen waarom niet?

Maar een monofone 2 osc bak zou ik erg saai vinden zelf. Doe dan eentje met 4 OSC die je kan schakelen als een FM bak via cross modulatie en lekker veel LFO's.

Een monofone synth van moog met ic's is totaal tegen het hele moog concept in volgens mij.
En 4 discrete moog vco's is ook weer veel te dik denk ik 2 is genoeg.
Veel lfo's zal ook niet hoogstens 2 en crosmod en modulatie naar het filter zal best wel.
Maar de Source is wel 1 van de populairste moogjes die er is en dat is niet voor niks!
En eigenlijk best goedkoop te maken voor moog begrippen omdat er geen potmeters voor ieder knopje op zitten.

Maar goed als het een monosynth word moet het haast wel een opvolger van de Source worden.
Een polyfone bak is echt een utopie volgens mij en over digitale dingen nog maar te zwijgen.

We lopen nu allemaal wel mooi te gissen maar over een paar weken zullen we het wel zien.

En als ik wel een goede discrite bak wil dan scoor ik wel een M5.

De tijd zal het inderdaad leren.
Ik hoop stiekem dat ik gelijk ben en dat het een source voyager word.
De source is echt mijn all time favoriete monosynth zo een beetje.

:D Met een groepje..

Origineel geplaatst door Zoidsity
:D Met een groepje..

of een heel koor ! :D

maar mijn 'verbanden' intellect zegt ook source .. die draaiknop ... kan niet missen

en als ik gewoon wat roep : een miniminimoog rme .. waarvan als je er acht in een rek schroeft, je een minimemorymoog rme hebt ..
en natuurlijk met discrete rommel .. das vanzelfsprekend .. ;)

Origineel geplaatst door mono-poly
De tijd zal het inderdaad leren.
Ik hoop stiekem dat ik gelijk ben en dat het een source voyager word.
De source is echt mijn all time favoriete monosynth zo een beetje.

Ik gok ook zoiets.

"hip" kan ook "heup" betekenen... ;).

liberationadvert1nl.jpg

Leftfield

Leftfield

Origineel geplaatst door Yoozer
"hip" kan ook "heup" betekenen... ;).

Misschien dan eindelijk die versie voor linksdragende mensen...?

Een Big Moog in smal formaat zou ook wel leuk zijn.:D

Ik gok op een Moog Prodigy anno 2006!
Tevens heb ik 'het gevoel' dat ze niet één maar twee nieuwe producten zullen aankondigen (i.t.t wat ze doen vermoeden 8o)).

Origineel geplaatst door gremlin23
Ik gok op een Moog Prodigy anno 2006!
Ik gok met je mee, en dat wordt 't wel een kleine tabletop versie, zonder key's. :{

Als het een nieuwe MOOG modular wordt tegen een redelijke prijs (die kans is natuurlijk wel héél klein :dubbel: ) trek ik me de haren uit het hoofd - mijn Dotcom modular werd vorige maand net besteld... :stupid

Misschien in de vorm van de Yamaha CS01, met kleine toetsjes en een ingebouwd speakertje. Lijkt me leuk dan een prodigy in die vorm.

Phochos:D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back