Rhodes Chroma op MP

Origineel geplaatst door fuse
1000 en ook nog een midi xpansie?

Da's geen cent teveel.
Lijkt me dat de persoon in kwestie niet echt op de hoogte was van de waarde.

En nu maar wachten totdat Leo hem te koop aanbied. ;)

ik had wel gemaild, omdat ik dat dwangmatig altijd moet doen, als ik een mooie synth zie, maar 1000 euro was me te veel. geen zin in. ik kon me hem nog te goed herinneren van de vorige keer, dus hoefde m niet echt zo nodig uit te proberen. mooi geluid, echt een mooie synth, mooi klavier ook, maar nou ook weer niet echt een geweldig leuke synth. dan heb ik ze toch goedkoper in mijn boekje staan. (en duurder ook trouwens.)

De klank zal wel dik in orde zijn, maar als ik me niet vergis zijn veel stuursignalen digitaal. En ik vrees dat de kwaliteit van de envelopes daarom te wensen overlaat.

Origineel geplaatst door Catscan
Geloof me

1 memorymoog
2 chroma
3 p5 rev2

Hahahaha, helaas moet ik je geloven! Jij spreekt uit ervaring. Ik heb ze alledrie (nog) niet. Wel bijna een memorymoog gehad, maar ja bijna is niet helemaal. Ik bood ook net te weinig op een chroma, bijna dus.
Rhodes Chroma staan 1 a 2 keer per jaar te koop op eBay Duitsland. Even een email notificatie aanzetten en rustig afwachten en hopen dat er niet teveel mensen meebieden. voor EUR1200 moet het echt lukken...

Oh ja, ik heb wel een prohet vs en een prophet 2002. Mischien als ik ze heeeeel hard op elkaar laat vallen het eindreultaat op een P5 gaat lijken... Mischien ook maar niet. Dromen is toch best leuk.

Re: Re: Rhodes Chroma in da House!!!

Re: Re: Rhodes Chroma in da House!!!

Origineel geplaatst door MadR
en zeg je nou soundtrooper ? das toch erik ? en geen mirko ? huh ? :confused:

Het was Mirko. Wij vroegen hem onder welke naam hij wat uitgebracht had en hij zei Soundtrooper, maar vertelde ook dat ze met zijn 2-en muziek maakten, dus dan zal die ander wel die Erik geweest zijn...

Re: Re: Re: Rhodes Chroma in da House!!!

Re: Re: Re: Rhodes Chroma in da House!!!

Origineel geplaatst door Deimos
Het was Mirko. Wij vroegen hem onder welke naam hij wat uitgebracht had en hij zei Soundtrooper, maar vertelde ook dat ze met zijn 2-en muziek maakten, dus dan zal die ander wel die Erik geweest zijn...

ik had al zo'n vermoeden ... maar dit sluit het uit .. thxs !
ga je nog wat vette sounds posten btw ?

Re: Re: Re: Re: Rhodes Chroma in da House!!!

Re: Re: Re: Re: Rhodes Chroma in da House!!!

Origineel geplaatst door MadR
ik had al zo'n vermoeden ... maar dit sluit het uit .. thxs !
ga je nog wat vette sounds posten btw ?

Dat is wel de bedoeling, eerst maar eens die vervelende interface onder de knie krijgen, de geluiden die nu onder de presets staan zij een beetje flauw, totaal niet representatief voor wat ie kan. Het lukt niet om em via Sounddiver te editten, waarschijnlijk een probleem met de Midi-interface. Ik heb alleen totaal geen documentatie bij dat ding en op het net is ook vrijwel niets te vinden. Ik heb de originele fabrikant al gemaild of ze niet toevallig nog een handleidinkje hebben liggen. Die Atari kan ik nog niet gebruiken omdat ik niet genoeg stopcontacten heb, er zitten 2 harde SCHIJVEN (30*30*5 cm) bij die allebei, naast het computertje zelf, 220 nodig hebben.

@wouw: die was ik ook tegen gekomen, zou misschien wel eens van pas kunnen komen...

Re: Re: Re: Re: Re: Rhodes Chroma in da House!!!

Re: Re: Re: Re: Re: Rhodes Chroma in da House!!!

Origineel geplaatst door Deimos
Ik heb alleen totaal geen documentatie bij dat ding en op het net is ook vrijwel niets te vinden.
Misschien overbodig, maar op http://www.rhodeschroma.com/ kun je in ieder geval de service manuals en dergelijke vinden.

Thanks voor de tips, maar het probleem is niet de chroma, maar de midi-interface. Daar kan ik geen handleiding van vinden en wat er op Rhodeschroma.com over te vinden is, is niet meer dan de vertaling van de sticker die op de onderkant van het apparaatje zit. Ik denk dat ik wacht tot Dave Clarke en Sandro Sfregola hun CPU + setjes te koop aanbieden. Dan heb je gewoon midi in de chroma, waarbij je zelf CC's etc. kan toewijzen. In tussentijd eerst maar eens erachter zien te komen wat er mis is met de 3 voiceboards.

Gr. Deimos

Er hoeft niks mis te zijn met de boards. De meeste Chroma's hebben last van een slechte voeding. Het kan geen kwaad deze te laten vervangen. Mijn Chroma komt met 8 boards niet door de autotune als het voltage beneden de 4,8 komt ;-(. Je kunt ook de boards intern omwisselen. Zo kun je zien of je boards goed zijn. Dat scheelt je een hoop onderzoek...

Ik wilde inderdaad eerst eens naar de voeding laten kijken, eigenlijk wat er op de RC site staat. Maar die boards die kan ik zelf ook wel eens proberen om te ruilen. Het gekke is alleen als ik een geluidje gespeeld heb en ik zet em daarna heel hard, dan hoor ik de zelfde geluidje zacht doorspelen, alsof ie geen note-off signaaltje heeft gekregen, maar wel het volume bijna helemaal dicht zit. dit doet ie bij een aantal van de patches die er al in stonden. Dit doet me vermoeden dat idd een van de stemmen niet helemaal stil is bij het autotunen. En volgens dat diagnose tekstje moet de vorige getunede stem helemaal stil zijn wil de volgende door de test komen.

Nou moe!

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Euh, om dit te vragen log ik nu in. Opbokken Bikkel :)

....en vriendenlijckheeden werden over ende weeder uitgewisseld. Yawgmoth's 'opbocken' werd dan ook gericocheerd met enkele nieuwswaardigheeden over diensch moeder.

Aldoende werd het weer gezellig op het knusse Elektronischeklankengeenerendeapparaatenforum.

Origineel geplaatst door bikkel
....en vriendenlijckheeden werden over ende weeder uitgewisseld. Yawgmoth's 'opbocken' werd dan ook gericocheerd met enkele nieuwswaardigheeden over diensch moeder.

Aldoende werd het weer gezellig op het knusse Elektronischeklankengeenerendeapparaatenforum.

Waarbij de status van de Chroma onbevestigd bleef....

Origineel geplaatst door fuse
Nou moe!

Maar hoe is het met jouw Chroma?

Is die ergens steel...eh...speelklaar te bezichtigen in het pittoresque Eindhoven?

Ben echt ontzettend benieuwd naar die bak :)

Back