jp 8000 als hardware controller?

joop39

Nieuwkomer
Hoi,

Weet iemand of je de JP 8000 silders en knoppen kunt gebruiken om soft synths mee aan te sturen? Zo ja hoe dan, want ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb het geprobeerd met de NI pro 53 en de Albino, maar die wil om de een of andere reden geen midi signaal ontvangen. Overigens, ik gebruik FL studio 6 en die ontvangt de midisignalen in ieder geval wel, alleen de soft synths krijg ik er niet mee aan de praat. Ik heb de JP zowel in MODE I als MODE 2 geprobeerd, maar dit heeft ook geen invloed hierop.

Kan iemand mij hier mee helpen?

mzzl

Het zou wel moeten kunnen.. Op mn Novation ks-rack werkt het ook, alleen ik moet ik elke x dat ik FL opstart alle parameters opnieuw toewijzen..

Maar je kan het zo doen:
Bij een vst klik je linksboven op dat stekker icoontje, dan klik je op Browse Parameters. Als je de parameter hebt gevonden die je wilt kunnen bedienen met de JP , klik je er met de rechtermuis op en klik je op 'Link to Controller'. Nu moet je aan een fader of potmeter op je jp draaien, en als het goed is zit hij nu goed ingesteld.. Zo werkt het bij mij, maar ik kan het op de een of andere manier niet opslaan

Je kan ook een goed ingesteld MIDI OUT kanaal opslaan als preset
En deze vervolgens inladen in FL. snappie.

Back