Prophet 5 rev.2 metalface remake?

Catscan

Electronic sounddesigner
Hallo,

Ik ben een prophet 5 rev.2 aan het restaureren.
Nieuw hout heb ik al geregeld maar de metalen control panel ziet er erg versleten uit.

Is het mogelijk om dit opnieuw te maken?

Bart

Ik heb bij Winecountry in de USA een panel voor de Prophet10 gekocht. Dat was eerste losse panel dat zij in de 17 jaar dat ze bestaan beschikbaar haden. Maar ik zou er een mailtje aan wagen als ik jou was... wie weet.

Wanted: Prophet 10... Panel heb ik al ;-P

Origineel geplaatst door mono-poly
Ja maar dan krijg je een gegraveerde panel ipv zeefdruk.

Persoonlijk vind ik dat geen probleem eigenlijk, staat in ieder geval netter dan een tot op de draad versleten frontpaneel... Maar goed ik kan me voorstellen dat mensen liever geen gegraveerd paneel hebben; in dat geval zou ik bij Schaeffer een paneel laten maken zonder tekst erop (enkel gaten dus) en dan zelf met lazertran de tekst erop zetten.

Ik moet er vast niet bijvertellen dat dit een hoop werk zou zijn, maar ik denk wél dat het de moeite waard is.

In ieder geval wens ik je veel succes met de restauratiewerken!

Origineel geplaatst door P-Five
Wanted: Prophet 10... Panel heb ik al ;-P

Of je pakt twee P5's, het paneel is groot genoeg ;)

Maar zonder gekheid, wat moet je met zo'n zijpaneel ?

Geen cartoons van de heilige prophet 5 plaatsen, anders gaan er ambassades in de fik.

Iek zwier jou.

Origineel geplaatst door wouw
Of je pakt twee P5's, het paneel is groot genoeg ;)

Maar zonder gekheid, wat moet je met zo'n zijpaneel ?

Wie heeft het over een zijpaneel? Ik heb een bovenpaneel gekocht dussss... Ik kon een P10 kopen met een "hier en daar slecht" paneel dus ik alvast een mailtje richting Winecountry. Alleen ging de deal met de P10 niet door en zodoende heb ik dus een prima wandversiering... ;-)

Origineel geplaatst door radiance
Met Lazertran kun je geen witte text doen.

Ai dat wist ik niet... Wel een zilverkleurige P5 dan misschien? Of is dat heiligschennis? :D

Misschien kun je een zwart paneel laten bespuiten (of is het beplakken) door zo'n bedrijf die reclame aan auto's hangt. Doen die mannen die hun MPC pimpen ook denk ik.

Origineel geplaatst door Steven V
(of is het beplakken) door zo'n bedrijf die reclame aan auto's hangt. Doen die mannen die hun MPC pimpen ook denk ik. [/B]

Beplakken of beletteren gaat niet, de letters zijn te klein over het algemeen, die krijg je met een plotter niet fatsoenlijk gesneden.

Back