Hallo,
Ik wou graag mijn live opstelling delen met jullie en vragen wat jullie er van vinden.
Als je nog ideeën hebt over hoe het efficienter kan, dan hoor ik dat graag.
Eerst nog een beetje uitleg. Ik gebruik maar 1 plank. Een Hammond XK3 of soms mijn oude XB1
. Niet vanwege gebrek aan beter, maar ik vind het gewoon gaaf staan en ik hou wel van "optische minimalisme".
De volume pedalen heb ik een beetje raar ingetekend omdat ik die nog vergeten was. Alles is binnen handbereik, zowel de mixer als de laptop. De mixer raak ik eigen alleen aan als ik mezelf wat beter wil horen via de monitor (ik regel m'n eigen mix). De monitor ben ik niet vergeten te tekenen, maar ik speel meestal met in-ear. Mezelf in m'n linker oor, de rest in m'n rechter oor of gewoon via een monitor. Als de ruimte het toelaat gebruik ik soms ook nog een echte leslie 122xb.
(even voor de duidelijkheid, ik maak dus gewoon gebruik van het echte hammond geluid en ik gebruik de hammond om de VST's te bespelen)
PS. Ga me alsjeblieft niet vragen waarom ik N.I. B4 niet gebruik ipv de hammond.
Het is helemaal niet arrogant bedoelt dat ik mijn eigen geluid regel, maar ik heb gewoon te vaak meegemaakt dat een geluidsman geen raad wist met een hammond. Of dan was het volume verschil tussen Hammond en VST's te groot. Dat regel ik nu lekker allemaal zelf van te voren en geef de m'n eigen mix aan de geluidsman.
Ik wou graag mijn live opstelling delen met jullie en vragen wat jullie er van vinden.
Als je nog ideeën hebt over hoe het efficienter kan, dan hoor ik dat graag.
Eerst nog een beetje uitleg. Ik gebruik maar 1 plank. Een Hammond XK3 of soms mijn oude XB1
. Niet vanwege gebrek aan beter, maar ik vind het gewoon gaaf staan en ik hou wel van "optische minimalisme".De volume pedalen heb ik een beetje raar ingetekend omdat ik die nog vergeten was. Alles is binnen handbereik, zowel de mixer als de laptop. De mixer raak ik eigen alleen aan als ik mezelf wat beter wil horen via de monitor (ik regel m'n eigen mix). De monitor ben ik niet vergeten te tekenen, maar ik speel meestal met in-ear. Mezelf in m'n linker oor, de rest in m'n rechter oor of gewoon via een monitor. Als de ruimte het toelaat gebruik ik soms ook nog een echte leslie 122xb.
(even voor de duidelijkheid, ik maak dus gewoon gebruik van het echte hammond geluid en ik gebruik de hammond om de VST's te bespelen)
PS. Ga me alsjeblieft niet vragen waarom ik N.I. B4 niet gebruik ipv de hammond.
Het is helemaal niet arrogant bedoelt dat ik mijn eigen geluid regel, maar ik heb gewoon te vaak meegemaakt dat een geluidsman geen raad wist met een hammond. Of dan was het volume verschil tussen Hammond en VST's te groot. Dat regel ik nu lekker allemaal zelf van te voren en geef de m'n eigen mix aan de geluidsman.

Laatst gewijzigd: