sysex help!

AlonsoMos

Vintage Schmintage
Als ik mijn synth Multitimbraal laat werken met cubase, worden alle kanalen netjes op de juiste patch gezet.
Maar ik wil van 2 leads de pitch-schaal wijzigen zodat ik een oktaaf omhoog kan met de pitch joystick.

Hoe kom ik erachter welke sysex message dat is en kan ik dit intekenen in cubase?

dan kijkt u in de handleiding van uw synthesizer of neem de editor (mits die er is) en bekijk de data met een midi monitor.
hoe het precies in elkaar steekt weet k verder niet hoor :)

Ik zou op mn synth het bereik van pitchbend in je patch groter maken, en dan via je sequencer het pitchbendsignaal versturen. Weet niet welke sequencer je gebruikt, bij Logic vind je hem bijvoorbeeld onder hyper-edit.

Zo doe ik het nu maar moet ik elke keer als ik verder ga aan mijn project die pitch-schaal instellen.
Ik zou dat ook graag in cubase bewaren.

Eeehm, ja dat bedoel ik, ik neem aan dat je synth dat soort instellingen per patch opneemt. Zeker omdat ie multitimbraal is. Als ie dat niet doet, ben ik bang dat je toch in de manual even moet zoeken wat de sysex code is voor de pitchbend range.

Ik weet nu hoe het moet.

Ik moest zowel in mijn Triton als Cubase de sysex filters aanzetten.
Daarna in Cubase een MIDI track selecteren, opnemen en in de triton de pitch bend op de juiste waarde zetten.

ik zie dan in de automation track een sysex message.

Weet iemand toevallig hoe je deze met de hand nog kan aanpassen?

Back