Analoge stijl sequencer

Status
Please reply by conversation.
ik heb wel een oude 2-track yamaha hardware sequencer als je daar iets aan hebt, voor 30 euro mag je hem wel hebben.

kheb wat voor je mx8100 een digi 4 track sequencer ,...die linear en cv/gate en hz /volt uitstuurt en variabele slopes/slides en gates heeft een digi opname app met divers oude stuur uitgangen
voor korg/roland/yamaha
maar tis dus een analoog style sequencer [je speelt via toetsen in] die digi opneemt
- ooh wilde je niet ,...een digi ding
hij zit wel in een system 100 jasje

Attachments

• mx8100.jpg
    mx8100.jpg
    17,5 KB · Bekeken: 95
tot mijn schande moet ik zeggen dat ik het zelf nog niet weet (doe weinig met midi), maar kan je met de sequencer van de evolver niet ook over midi naar buiten? er staan verschillende evolvers te koop, zo rond de 400.

dsi

dsi

idd eee n erg goeie ouwe das een vettuh seq intern naar buiten sturen,
controllerbox erop ,.. en instant control
fattie idee
wilde toch al een dsi
net als de seq van rm1x ,- mpc enso gewoon de sequence uitsturen ,...
maar ik dacht dat onze vriend ,..sendex een analogue syle sequencer wilde ,...toch
koop twee doepfer modules a155
en evt een 154 sequencer controller

kheb t net en moet nog leren te werken mee maar tis eigenlijk net zoiets als p mn cs 30
maar dan met veel meer controle en 2x16 steps alles controllable via ,..
check gewoon doepfer site en bouw een houten kistje [wel mooi dan ] en un de voeding erby

Attachments

• s4020061.kl.jpg
    s4020061.kl.jpg
    57,4 KB · Bekeken: 92
Ik zal ff checkken. Thanks.

Ik bedoel dus zo'n sequencer met 8, maar liever 16 steps waar je per step een knop hebt voor de toonhoogte enzo. Net zoals dat software pakketje SEQ-303. Maar ja, das software en mag ik dus niet gebruiken. :D

.

.

en een maq 16/3 van doepfer?Niet dat ik er een te koop heb hoor..Ik hou hem deze keer..:D
Volgens mij is dat precies wat je bedoeld!
Greetz,
steven.

Inderdaad... Evolver is precies wat je zoekt.
Komen dan meteen nog goeie sounds uit ook.

Check ander de future retro MOBIUS ook eens, heel leuke sequencer voor weinig geld;)

Is de Electro Harmonix Analog Sequence nog wat? Das 8 steps, met 8 van die schuifjes.

en Hanz, die envolver. Druk je dan op de knop sequencer ofzo en dan heb je 8 steps gelijk tot je beschikking
en kun je met de 8 draaiknoppen de note veranderen?

Ik mot echt iets heel makkelijk hebben om mee te jammen. Wat je dus eventueel met een liveset kan meenemen en dan
terplekke sequences maken. (zonder koptelefoon).

Origineel geplaatst door sander
Wat je dus eventueel met een liveset kan meenemen en dan
terplekke sequences maken. (zonder koptelefoon).

hoeveel sporen??

ik denk nl niet dat de evolver de dedicated knoppen heeft (??) de poly evolver wel, maar het valt me op dat, hoewel de endless knoppen veel beter werken dan die potmeters die meteen een hap uit je parameter nemen, het niet zo intuïtief werkt. dwz als je niet van een bruikbare basis-sequence uitgaat.

afhankelijk van het aantal sporen zou ik dan toch voor de maq16 of regelwerk gaan. die schuiven van de regelwerk werken nog directer, maar nadeel is, dat je over midi alleen note en velocity kan uitsturen en dus geen cc's. (je hebt natuurlijk wel 8 x cv/gate) en dat de schuiven 1 van de 8 tracks bedienen, die je dus moet selecteren. bij wisseling van track staan de schuiven niet zoals ze staan, als je begrijpt wat ik bedoel.
de maq16 bedient wel de gekste midi controllers (net als de evolver) en heeft 3 keer 16 dedicated potmeters voor de 3 sporen. de maq kan ook veel meer als het om alerlei extra's als time signature (heet dat zo?) gaat en zo.

maar potmeters zijn geen schuiven heb ik gemerkt, schuiven zijn je ware intuïtie.

volgens mij werkt t zoo,.met de evolver hebje een aantal vrije knoppen ,..en asje de sequence wilt gaan editten ,....
ga je in dat menu ,...en dan zijn de vrije knoppen voor dat gedeelte van t menu waar je in zit ,....
bv gate length/cv op vco enzenz
de sequence van de evolver is erg uitgebreidt als ik dat verhaaltje [was leuk ]van dob maggeloven ,....
maar uit de evolver komt midi ,..dat weer op een m/cv kastje
t zou moeten werken,..en best uitgebreidt dus ,..
kijk in een sequencer verschillende parameters aansturen moet je toch vaak met knoppen werken die in een ander menu ander functies hebben ,

asj kijkt naar die p3 van colin frasier [geen linkie ]
das een dedicated sequencer met te veel parameters die je per step kan programmeren ,..egt ziek...!
maar daar moet je soms ook in menus wisselen van stand en zoo

ingewikkeld jaa wie zei dat hardware sequencen makkelijk was/is ???
check maar us die p3 sequencer en lees de mogelijkheden en ga dan maar een vergelijken wat bv doepfer kan ,...voor minstens de helft van t geld [je krijgt ook minder,...tracks ]
en vergelijk dat dan weer met bv een oude analoge echte sequencer syst 100/of zoon arp ding ,
minder mogelijkheden en je betaal je scheel
dan is dat evolver verhaal best ok,..
of een ander synth die een interne sequencer heeft [met knoppen] die lekker intuitief werkt
korg ms2000/quasimidi polymorph = ook heel fatt....

ahhh linkies
www.p3sequencer.com
van colinfrasier erg cool ding 800eu ofsoo ,..

http://www.manikin-electronic.com/
nog beter en ...1599.-[wel mooi om te checken ,...]
gemaakt met klausie ,...die ene

https://www.warmcola.com/ssl/products.asp?id=54&cat=True+Analogue+16+Step+Sequencer
erg leuk klein voor live en gebaseerd op de 104 van syst 100
weet niet precies wat de ausie dollar doet/is maar ronde 400 eu moet je toch weluitkomen
wel leuke video/audio demos
AUD): $617.95 Australian Dollars

en de bekende doepfer spullen maq16/3 scaltwerk ,...en regelwerk
laatste ook niet goedkoop [had jena zo,n ding niet te koop ?]

pict is van die 1599..-sequencer

:gaap: :halleluja iig lees en je weet

Attachments

• schrittmacher_atwork_01.jpg
    schrittmacher_atwork_01.jpg
    18,9 KB · Bekeken: 93

Attachments

• sam-16big.kl.jpg
    sam-16big.kl.jpg
    55 KB · Bekeken: 85
TM-116 ANALOG SEQUENCER

$250 pcb + front panel + AD chips

$625 assembled & tested
The TM-116 analog sequencer is a powerful music-composing tool. It was designed for best performance in matters of timing and CV accuracy. The TM-116 is equipped with 22 output and 22 input banana jacks, 16 cermet potentiometers, 16 bi-color LEDs, and 19 toggle switches. Modulating the sequencer from its many inputs creates very complex and fully controllable sequences. Each of the sequencer's inputs is buffered using high-speed switching transistors, and each output is capable of driving more than 8 inputs simultaneously. High precision reference ICs, in combination with a 16 channel analog mux, generate the high precision 0 - 2.5V CV out.

Attachments

• acs sequencing.jpg
    acs sequencing.jpg
    160,2 KB · Bekeken: 97
http://www.soundonsound.com/sos/1994_articles/jul94/analogue.html
artikel over analogue sequencing

http://www.users.globalnet.co.uk/~concuss/
oberkorn klein en best ok trouwens

Introduction
Oberkorn is a fully fledged professional analogue sequencer providing plenty of control outputs and inputs and with some uniquely creative features never before seen.
Overview
Whilst most new analogue sequencers only offer a limiting 8 steps, the Oberkorn offers the all important 16 steps. It is a multi-channel true analogue sequencer with some remarkable features. Below are a list of main features:

1 Control Voltage channel.

2 separate Gate channels. The switches are 3 position providing the 2 Gate outputs, with centre being off.
Clear step LEDs. The 16 step LEDs are colour coded so locating whole note steps is easy.
Reset to 16. Just about all other analogue sequencer have an inherent error, in that after resetting the machine (to step 1), when restarting the sequencer, it actually starts on step 2! With our Reset to 16, this problem is overcome.
For more details on all features of Oberkorn , please read the whole manual - don’t miss any of it’s cool features!

Attachments

• oberkorn slider seq..jpg
    oberkorn slider seq..jpg
    17,8 KB · Bekeken: 90
Dank, dank , dank voor alle uitgebreide info. Erg handig.!!
Die fat controller en oberkorn mkiii zijn nog enigsinds betaalbaar. Die maq is misschien ook wel.
De oberkorn is denk ik wat te groot om makkelijk mee te nemen.

Ik hoef er in principe niet zoveel opties op te hebben. Ik denk bijv live om er een 101 mee te programmeren en thuis nog wat andere cv/gate bakkies. CC's enzo hoeft dus niet.
En ondersteuning voor Hz/V is ook wel handig.

x-cuse nog-1

x-cuse nog-1

*D ook ok deze ...ik zat op dat semtex site tje

en ze hebben dus ook selbstbau,...sequencertjes
http://www.anyware-instruments.de/

en niet on-bel....249.-

GROOVGENERATOR

Das Gerät kann eine Spur mit 16 Schritten oder 2 Spuren mit 8 Schritten verwalten. Die Sequenz-Länge der beiden Spuren kann separat eingestellt werden. Die interne Clock arbeitet von 0,1 bis 100 Hz und bei Einsatz von zwei Spuren kann die zweite Spur die interne Clock modulieren. Die zwei unabhängigen Gate/Trigger-Spuren können mit Drehschaltern programmiert werden. Der Output kann zwischen 0 bis 5 Volt stufenlos geregelt werden. Auch eine gleichzeitige Ausgabe von normalem Gate/Trigger und S-Trigger zur Ansteuerung von Moog Synthesizern ist möglich. Darüber hinaus bietet das Gerät eine Glide-Funktion.

Das Pultgehäuse bietet an der Rückseite acht 6,3mm Klinke und einen 2,1mm Hohlstecker, sowie einen 12 Volt DC-Eingang, zum Anschluß für das mitgelieferte Netzteil. Ein externer Clock CV- sowie Trigger-Eingang sind ebenfalls an Bord. Der Transpose Input ermöglicht die Einspeisung einer externen Steuerspannung.

Der Preis 249,- EUR

Attachments

• seq_any ware.jpg
    seq_any ware.jpg
    23,8 KB · Bekeken: 94
Status
Please reply by conversation.
Back