Vage Geluidjes - Mono vs Machinedrum

Resonance

Turn up the reso!
Aangezien ik pas mn MD heb verkocht moet ik zeggen dat ik de vage geluidjes uit de MD mis ...
De beats en hats etc. mis ik juist absoluut niet ...
Nu vroeg ik me af ..... welke machine is nu beter in vage geluidjes maken?

De monomachine of de machinedrum?

Is de monomachine ook net zo'n tweak bak als de MD ? of nog erger (positief bedoeld).

Dus qua techno en electro geluidjes zonder dat je de beats, drums etc. nodig heb, Machinedrum of Monomachine?

Laat je trouwens niet weerhouden wat leuke geluidjes uit de monomachine te posten!

Heb zelf een mono gehad, en denk dat je daar idd meer vage geluidjes uit kunt halen dan een machinddr... Maar ik heb hier nu een spectralis, en die wint het van alle bakken die ik gehad heb!!!

Re: Vage Geluidjes - Mono vs Machinedrum

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Aangezien ik pas mn MD heb verkocht moet ik zeggen dat ik de vage geluidjes uit de MD mis ...
De beats en hats etc. mis ik juist absoluut niet ...
Nu vroeg ik me af ..... welke machine is nu beter in vage geluidjes maken?

De monomachine of de machinedrum?

Is de monomachine ook net zo'n tweak bak als de MD ? of nog erger (positief bedoeld).

Dus qua techno en electro geluidjes zonder dat je de beats, drums etc. nodig heb, Machinedrum of Monomachine?

Laat je trouwens niet weerhouden wat leuke geluidjes uit de monomachine te posten!

Misschien een goedkoper idee: Een Korg ER-1! (Electribe..)
Samples uit dat ding zijn redelijk ruk, maar de 4 parts drumsynth is ongelofelijk bruikbaar voor electro/techno bliepjes en bloepjes en andere gefreakte soundjes! En voor kicks enzo natuurlijk.. Zeker voor 125 euro te vinden, erg leuke bak!

Die tip kreeg ik toevallig ook van iemand anders ....
kan iemand eens iets laten horen? 125 euro past op t moment heel goed in mn budget ...
als t echt de moeite waard is koop ik er gelijk 1
en dan ondertussen maar weer sparen voor een mono of machinedrum :luv:

Err, ik heb de mijne niet meer, maar voor dat geld kun je je zeker geen buil vallen, echt een superleuke bak!
De meeste demootjes van die bak zijn redelijk standaard drumloopjes, maar denk dat er mensen zat zijn hiero met zo'n beestje!

Ook de kicks zijn best leuk op te fokken met wat externe distortion enzo.. :okdan:

Back