Alesis fusionsynth

Origineel geplaatst door Hover
Ik heb vorige week nog op een HD8 getokkeld en vond het klavier veel lichter dan wat je aantreft in bv. een Motif ES8, Fantom X8 of Triton Extreme 88.

Ik heb ooit een Roland A-37 midi controller gebruikt (semi-gewogen klavier) en de HD8 voelt net zo licht aan.

Voor mij is het klavier van de HD8 alvast veel te licht om te bespelen. Voor anderen is dat misschien net wat ze zoeken. Uittesten in de winkel is het beste wat je kan doen om dit voor jezelf uit te maken.

Alvast veel test- en speelplezier :D

ok thanks ga ik zeker doen :biertje:

klavier

klavier

zorg wel als het kan dat je op een ge updated fusion speelt,dan hoor je ook de nog betere klanken van hollow sun.
en nog beter KPR heeft ook de rom samples bewerkt,je weet niet wat je hoord.;)

Weet iemand toevallig of de parameters van bijvoorbeeld de VA-synth in de fusion te besturen zijn met een externe midi-controller? Ik kon hier nergens over vinden, niet in de handleiding en verder nergens op internet.

Groetjes,
Tim

fusion

fusion

I was used to the fantom x so now i am learning my beloved fusion.
I did two short tracks.
One is a short dance beat with the hollow sun 12 for fun.
And the other is a short piece i tried the audio recorder,with 3guitars and a bas guitar.
This is nothing special,but its a way to learn my fusion,and she does the job better then expected.
This is all done on the fusion
No more terrible loading times from my fantom(when i use the audio recording)
here is the link
http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=592512

Re: fusion

Re: fusion

Origineel geplaatst door john2910
I was used to the fantom x so now i am learning my beloved fusion.
I did two short tracks.
One is a short dance beat with the hollow sun 12 for fun.
And the other is a short piece i tried the audio recorder,with 3guitars and a bas guitar.
This is nothing special,but its a way to learn my fusion,and she does the job better then expected.
This is all done on the fusion
No more terrible loading times from my fantom(when i use the audio recording)
here is the link
http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=592512

Jij hebt blijkbaar een beginnerscursus Engels bij je Alesis gekregen...?

Re: klavier

Re: klavier

Origineel geplaatst door john2910
Het klavier is inderdaad lichter als bv een fantom x 8
:)

Ik vind het klavier wel goed. Ik had hiervoor een Fatar masterklavier en de Fusion hoeft niet onder te doen. Ik kan niet met de Fantom X8 vergelijken, maar het klavier speelt even leuk als bv. mijn Yamaha vleugel.

Origineel geplaatst door tim-b
Weet iemand toevallig of de parameters van bijvoorbeeld de VA-synth in de fusion te besturen zijn met een externe midi-controller? Ik kon hier nergens over vinden, niet in de handleiding en verder nergens op internet.

Groetjes,
Tim

Je kan heel wat parameters besturen via controllers, dit zijn echter maar een beperkt aantal controllers (je kan dus niet een willekeurge controller een willekeurige parameter laten moduleren). Op het Fusion forum wachten we al lang op een Sysex-implementatie, hopelijk in een volgende versie van het OS.

de 6hd

de 6hd

heeft een soort semi gewogen klavier, ik ben er ERG tevreden over.
Mijn favoriete toetsenborden zijn de VL1/7 en de DX7's.
De toetsen zijn wat afgeronder dan andere en spelen razendsnel!8)

Het zal wel weer het gebrek aan muzikale vaardigheid bij de makers zijn, maar ALLE audio demo's die ik heb gehoord klinken ZO ongelooflijk KUT.

Dun, levenloos, astmatisch. Weet iemand een demo met ballen? :confused:

Origineel geplaatst door Randy
Het zal wel weer het gebrek aan muzikale vaardigheid bij de makers zijn, maar ALLE audio demo's die ik heb gehoord klinken ZO ongelooflijk KUT.

Dun, levenloos, astmatisch. Weet iemand een demo met ballen? :confused:

Beste is de preset demo's van kpr te beluisteren (= geen song, maar gewoon wat klanken): http://www.promusicproducts.com/forum/phpBB2/viewtopic.php?t=1868. Sommige van deze klanken hebben werkelijk mammoetballen.

Origineel geplaatst door GuyDenruyter
Je kan heel wat parameters besturen via controllers, dit zijn echter maar een beperkt aantal controllers (je kan dus niet een willekeurge controller een willekeurige parameter laten moduleren). Op het Fusion forum wachten we al lang op een Sysex-implementatie, hopelijk in een volgende versie van het OS.

Bedankt voor je antwoord! Dat is wel jammer ja dat dat nog niet geimplementeerd is.

Maar nu een hamvraag. Wie weet hoe de VA sectie van de fusionsynth zich verhoudt tot de Ion. Goed, Alesis zegt wel dat het verschillende engines zijn, maar het lijkt me toch wel enigzins logisch (vanuit financieel oogpunt dan) dat ze ervoor gekozen hebben de boel te hergebruiken...

Origineel geplaatst door mc_kwok
Maar nu een hamvraag. Wie weet hoe de VA sectie van de fusionsynth zich verhoudt tot de Ion. Goed, Alesis zegt wel dat het verschillende engines zijn, maar het lijkt me toch wel enigzins logisch (vanuit financieel oogpunt dan) dat ze ervoor gekozen hebben de boel te hergebruiken...

Ikzelf ken de Ion niet, maar kan wel vergelijken met bv. een Novation A-station, en ben wel zeer tevreden over de VA engine. De filters zijn trouwens voor elke synth-engine dezelfde (FM, VA, Rompler, - zelfs FM!) en klinken in mijn oren zeer goed (je hebt de klassieke LP, BP, HP, etc met 2,4,6, of 8 polen, maar ook nog enkele andere filters zoals Formant filters etc - heel leuk). De UI is ook goed en eenvoudig.

Op het Alesis Fusion forum http://www.promusicproducts.com/forum/phpBB2/index.php vind je meer info.

Origineel geplaatst door Hover
Ik heb vorige week nog op een HD8 getokkeld en vond het klavier veel lichter dan wat je aantreft in bv. een Motif ES8, Fantom X8 of Triton Extreme 88.

Ik heb ooit een Roland A-37 midi controller gebruikt (semi-gewogen klavier) en de HD8 voelt net zo licht aan.

Voor mij is het klavier van de HD8 alvast veel te licht om te bespelen. Voor anderen is dat misschien net wat ze zoeken. Uittesten in de winkel is het beste wat je kan doen om dit voor jezelf uit te maken.

Alvast veel test- en speelplezier :D

Da's raar, maar interessant - ik speel ook op een Yamaha vleugel en de Fusion voelt zwaarder aan dan deze. Mijn Fatar voelt ongeveer hetzelfde aan. De 8HD is zeker niet semi-gewogen. Zelf proberen blijft de boodschap. 'Lichter' of 'zwaarder' zijn niet echt objectieve termen: het indrukken verloopt immers allesbehalve lineair. Zo kan bijvoorbeeld de initiele drempel hoger liggen en er daarna minder druk nodig zijn.

Attachments

• logo.jpg
    logo.jpg
    20,3 KB · Bekeken: 84
Origineel geplaatst door GuyDenruyter
Da's raar, maar interessant - ik speel ook op een Yamaha vleugel en de Fusion voelt zwaarder aan dan deze. Mijn Fatar voelt ongeveer hetzelfde aan. De 8HD is zeker niet semi-gewogen. Zelf proberen blijft de boodschap. 'Lichter' of 'zwaarder' zijn niet echt objectieve termen: het indrukken verloopt immers allesbehalve lineair. Zo kan bijvoorbeeld de initiele drempel hoger liggen en er daarna minder druk nodig zijn.

ik zoek een leuke synth en een goed klavier om de pianolessen van mijn dochtertje te ondersteunen.
denk je dat dit klavier haar de gelegenheid geeft ook thuis pianospelen te oefenen? nu merk je tijdens het pianospelen te duidelijk dat ze oefent op een yamaha keyboardje.
zit de aanschaf toch stilletjes te overwegen, doe ik wel een synth weg en misschien mijn hd-recorder....

Origineel geplaatst door Leo
ik zoek een leuke synth en een goed klavier om de pianolessen van mijn dochtertje te ondersteunen.
denk je dat dit klavier haar de gelegenheid geeft ook thuis pianospelen te oefenen? nu merk je tijdens het pianospelen te duidelijk dat ze oefent op een yamaha keyboardje.
zit de aanschaf toch stilletjes te overwegen, doe ik wel een synth weg en misschien mijn hd-recorder....

Zeker, hou er uiteraard rekening mee dat dit een synth/workstation is, en geen gewone digitale piano (m.a.w. versterking etc moet je nog voor zorgen).

Ik ben er heel tevreden over. Bijzonder leuke synth.

Back